tisdag 14 februari 2012

Alla Hjärtans kväll ♥

HEJ!

Hoppas att ni har haft en fin Alla ♥♥:s Dag idag!

Här har vi inte gjort så stor affär av den, men jag har
i alla fall fått en fin bukett av min "fostermamma"
Kicki som är 91:)


Gissa om jag blev glad!?
På kortet har hon skrivit. Till "Lilltösen" Karin  :)
Bara en så'n sak!


Har inte just några bilder, känner mig ganska
trött ikväll och inte helt uppåt.

S och jag drack varsin kopp te för en stund sedan och Nisse
ligger fortfarande kvar på köksbordet. I sin plastlåda.
Helt frivilligt, jag försäkrar:)


I går kväll så hann det bli ganska kallt i vårt hus
innan S fick igång pannan igen.  Den här effektiva lilla
gasolkaminen är bra att ha när det händer sådana saker.
Nu måste vi få pannan omsedd, för S var
tvungen att koppla ur elpatronen
för att få liv i pannan.


I morgon bitti kommer en elektriker hit. Inte kul!
Min lediga morgon. Men man kan ju se det så här också:
Jag kommer upp och hinner ha lite tid
hemma innan jobbet tar vid:)

Ha en fin Onsdag!
KRAMAR!

7 kommentarer:

  1. Ja ibland gäller det verkligen att försöka vända allt till det positiva!
    Ett måste att få ingång pannan så är det ju bara!

    Men vilken rar liten dam som ger dig blommor! När inte gubben kommer på det ;-)

    åsså har du ju Nisse i sin låda ;-D bara för söt!!

    Hoppas du får en god natt nu!!
    kramar!

    SvaraRadera
  2. Åhh vilka tulpaner! är det en Ranunkel i mitten? Underbart vackra. Du har tur du lilltös ;)

    Och Nisse är kvar i lådan ser jag :))

    Sov gott! Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Hugan:
    Ja hon är väldans go som ger mig blommor ♥
    Mycket pigg och ungdomlig för sina 91år.
    Det finns många människor som jag trivs med och tycker om. I alla åldrar. 91 är en bra ålder om man är som (människan) Kicki:)

    Och Nisse han går från låda till låda: nu ligger han i en gammal pappkartong på skrivbordet...
    konstig katt:)

    Nu ska jag lägga mig lite "tidigt" och sova. Så jag inte står här i särken när elkillen kommer i morgon bitti;)
    Kram och godnatt!

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise:
    Ja det är en ranunkel i mitten, den är väl fin?!

    Hoppas att du mår bättre idag och att du inte har satt i dig för många chokladhjärtan;)

    Fina tulpaner har du också fått:)S fick inte köpa några blommor till mig för han bjuder mig på resan till Stockholm nästa helg:D Det räcker minsann!

    Hoppas att du sover gott nu, vi "hörs" antagligen i morgon:)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Här har man vaknat till 3 dm nysnö så man vet vad man gör idag, skottar och skottar, ha en bra dag, kram från oss 3

    SvaraRadera
  6. Ojdå - 3 dm! Det var inte lite:) Vi har fått ett par-tre cm. Hoppas att er snö inte är tung och blöt bara, för då är det jobbigt att skotta!
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  7. Hoppas att det går bra med elektrikern i dag. Ha en fin dag.

    Och vilken fin bukett du fick i går, det var gulligt av henne.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥