lördag 4 februari 2012

Nisse i stylingtagen

Hej-Hej!

Ni som följer min blogg vet att jag alltid har "hjälp"
när jag ska göra något härhemma :) Tänkte att jag skulle visa
hur det gick till  igår när jag gick omkring i vardagsrummet och fotade...


Nisse  är varje Inredningsbloggares (mar)dröm. Nu är jag ju inte någon sådan,
även om jag faktiskt tror att Nisse vill att jag ska bli det.
Han fixade till blommorna så de hängde fint:)


Han rättade till gardinerna...


Han sanerade Hortensian från gamla (not!) blad


Han arrangerade blommorna så fint i den lilla vita vasen:)


Han föreslog att jag skulle ta en bild på plättar-i-luften-blomman
i buren som hänger ovanför Olivträdet.  Den brukar han försöka
genom att klättra upp i nämnda Olivträd.
Jag låtsades att jag inte förstod....


Och han motade in en ivrig liten (stor) dammtuss bakom trälådan
(en gammal kubikfot) innan jag fotade blomman som står i den:)

Vad skulle jag ta mig till utan Nisse:))))) ? 

Vill också visa en kommentar jag fick till mitt inlägg om Rysskylan
som intar även södra Sverige. En vanlig (miss)uppfattning är ju
att det är kallare kyla härnere. Men så är det tydligen inte!

Läs och lär:

Kall luft klarar inte att hålla lika mycket fuktighet som varm. Vid -10 är luften således lika torr i södra Sverige som i norra Sverige. Om alla sörlänningar känner efter lite, så är det faktiskt mycket skönare väder när det är -5 än +1, eller hur? Det beror på att fukten går ur luften när det blir kallare.

Så svaret är nej, det känns inte kallare i södra Sverige än i norra när det är många minusgrader. Däremot tror jag att sörlänningar är sämre på att klä på sig, och inte lika vana vid kyla.

/J            (Från signaturen Messerschmitt)

Ha en fin Söndag alla glada bloggvänner!

KRAM!

10 kommentarer:

  1. haha den där när han rättar till gardinen är ju bara för söt!!!
    Det är som små hustomtar de här husdjuren :)

    Men den där länken funkar icke!
    Säger hon som i skrivande stund har minus 33 och vägrar gå ut!

    Nu inväntas melodifestival!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Minus 33 har respekt med sig! Förstår att du vägrar gå ut:)

    Vad menar du med att länken inte funkar? Fattar nog lite trögt ikväll...

    Ja det är 'roligt' nästan jämt med en liten katt i huset:) Hundar klättrar åtminstone inte i gardinerna;)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hahaha han är då för söt! Vilken bra hjälp du har där, han vet hur man ska fixa och trixa till det :)

    Ja ni kanske är dåliga på att klä på er...Och här har jag tyckt synd om er för den råa kalla luften helt i onödan! Men nu är det slut med det :))

    Med länken menar nog Hugan där du skrivit "Läs och lär!" Det ser ut som att man kan klicka på den och komma till det du menar.

    Ha en trevlig fin söndag! Själv sitter jag här i kylan med snoret rinnande, om man säger så...

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig lite pysselkisse! Jag har dock en känsla av att ni inte alltid har samma smak!;)

    Ja, kylan känns bitter nu, vi hade -21 imorse! Det är kallt för att vara söderut!

    Allt är ju relativt dock, även så hur man uppfattar kylan!
    Ha en fin söndag och tack för hälsningen hos mej!
    Lisa

    SvaraRadera
  5. A-L: OK, jag skulle kanske inte ha strukit under "läs och lär" Blev kanske någon automatisk funktion där som tex när man skriver en epostadress. Ska gå in o ta bort understrykningen.

    Vi har inte så kallt ute idag men inne!!! Hugaligen, det är inte mer än knappt 16 grader i vardagsrummet. Inte mysigt alls!! Vissa element känns bara lite svagt ljumma helt plötsligt, vi vet inte vad som har hänt. Hjälper inte att lufta dem.

    Skönt att du är igång, hoppas att du inte är så dålig! Bra för bihålorna att det rinner;)

    Ha en skön dag i inomhusvärmen!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Jag håller med. Och jag älskar det här vädret! Borde alltid vara så här på vintern i södra Sverige, inte bara i norr

    SvaraRadera
  7. Nisse är då verkligen duktig att styla och inreda:)

    kram 3 tanter.

    SvaraRadera
  8. Du skriver så roligt om Nisse, sitter här och skrattar för mig själv!
    Har två katter här i huset, så jag vet precis hur du har det!

    Skön söndagskväll
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  9. Ja Nisse är om sig och kring sig! Och kring mig;)Inget får jag göra utan inblandning. Men det är trevligt för det allra mesta!

    Här har vi nu ett alldeles vitt och fint c:a 5 cm tjockt överdrag av nyfallen pudersnö. Så vackert!

    Ha en skön kväll!
    Kramar:)

    SvaraRadera
  10. Hej! Tack för titten hos mig:)
    Lite lika är dom nog våra kissar, men min har vitt i pälsen också plus att han han är STOR, väger nästan 7kg. Han har varit stor ända sedan tidig ålder och vi göder honom inte mer än den andra vi har, så vissa katter ska tydligen bara va stora!
    Väldigt lika när det gäller att vara där matte är i allafall, så är min andra med, den svartvita kissen i headern på min blogg:)
    Trevlig blogg du har, kikar gärna in igen:)
    Ha de så gott!
    Marianne

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥