tisdag 7 februari 2012

I en kyrka av is.

Godkväll!

Ikväll glömde jag min kamera på jobbet.
Så jag har inga bilder att ladda ner. Då kom jag plötsligt ihåg
att jag har en bild på en liten kyrka av is.


Har inga bilder på interiören, men jag antar att man kan
gifta sig där? Det är ju en kyrka:) Om någon undrar så ligger
den i en liten stad i Lappland;)

    Ett lite större bygge av is.
Hur vackert är det inte i pelarsalen vid ishotellet i Jukkasjärvi?
Helt fantastiskt!!

Och här en inblick i Iskyrkan som ligger i anslutning till
hotellet. Någon som har varit där? Jag antar att
interiören skiftar något från år till år.

På den här bilden ser ni baren i hotellet. Verkar inte
vara många gäster.

De har kanske frusit ihjäl...tillsammans med personalen:)


Det här ser också ut att vara ett allmänutrymme med en liten bar.

Men var är alla människor?

Lika tomt här inne...skumt;)

Och här ett av rummen. Det finns många olika, alla på ett
speciellt tema.

Gå in HÄR och titta!

Mycket fashinerande!
Sov gott nu i era varma sängar!
Det tänker jag göra....så småningom, är ju en nattuggla av rang:)
För nu blev jag ganska frusen av all isprakt!

KRAM! ♥

8 kommentarer:

  1. Den där nedersta bilden kanske ska föreställa bröloppssviten...tror att de har en sån också! Iskallt äktenskap... :-D Nä jag har inte varit dit, tycker det är på tok för kallt bara där jag bor :) Men visst är det vackert och sannerligen fashinerande!
    Nu ska här sovas!
    Gonatt!

    SvaraRadera
  2. Visst hjälpte Ernst till med en is-skulptur däruppe i julas?
    Det är så häftigt att det byggs upp år efter år, vilket arbete som läggs ner!
    Hoppas du får en fin onsdag:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Jag har i många år velat fara till Jukkasjärvi. Skulle gärna vilja se både kyrkan och ishotellet. Skulle nog kunna tänka mig att gifta mig där ;)

    Vi har en liten liten iskyrka under uppbyggnad här på samhället. Det händer lite grejer här snart. Olika evenemang och aktiviteter samma datum varje år vintertid. Iskyrkan är ny för i år men tyvärr drog sig det anmälda brudparet ur. Det återstår att se om det blir något bröllop.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Hugan: Oj då, du var visst uppe senare än jag igår! Ja visst är det vackert! Men vilket otroligt arbete där läggs ner! Och sedan smälter allt bara ner...
    Kram:)

    SvaraRadera
  5. Marie: Jaså gjorde han? Det visste jag inte, men kan gott tänka mig det:) Måste vara ett härligt material att jobba i - men kallt om händerna!!

    Kram:)

    SvaraRadera
  6. Ann-Louise: Hallå!? Det är ju kyrkan hemma hos dig på den översta bilden! Och det där om att gifta sig där....;)Vem tror du då att mitt tilltänkta brudpar var? hahahaha...jag kommer på bröllopet!
    Hoppas du mår bättre idag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Jag visste inte det :)) Jag har ju varit sjuk och hemma länge nu, inte satt min fot på staaaaan. Sist jag såg något var det en snöhög bara :)) Inget bröllop här inte :)) Men du får komma till Jukkasjärvi då det bär till ;)

    SvaraRadera
  8. Ann-Louise: Jag kommer, säg bara till lite i förväg så jag hinner spara till biljetten;)
    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥