onsdag 8 februari 2012

Chillikonka

HEJ!

Idag har vi ätit Chili con carne. Både S och jag tycker att det är jättegott!
Men det ska vara mycket vitlök och mycket chili!
Det ska kännas att det riktigt brinner i halsen!
Och så ska det vara Italienskt bondbröd till!
Med hårda kanter! 
Och öl.


Tänk så fin bild det här skulle ha varit i en fotoblogg!
Med lite fin styling! Någon gång när jag har mera tid ska jag
försöka mig på att göra finare bilder. Hm.


Jag fuskar lite...

 ...som de flesta andra, antar jag. Förväller och krossar inte egna
tomater. Kokar inte egna vita bönor i tomatsås.
Någon som gör det?


Den bästa chilin är chili pequin. Eller kanske är det bara så att jag
är van vid den och vet hur stor "dos" som krävs.


Färdigt att äta! Många vill ha ris till, men vi äter den som den är!!
Och vi äter mycket! Bara lite till och lite till....osv


Tur att vi har Nisse som fixar disken!

Han gör sitt jobb grundligt, går in och kollar så att allt är ok.
Är det för mycket matrester på disken så fördiskar han på plats.

Nu ska jag snart läsa lite bloggar och samtidigt...nja, mellan varven...håller
jag på att städa ett skåp i köket som var lite väl rörigt:)

Men allra först ska jag ringa till Chris som är en mycket speciell vän
som jag har känt länge, länge. Vi bodde grannar i Lycksele
 och delar så många roliga minnen.

 ♥ GRATTIS CHRIS! ♥


Till er andra önskar jag en fin kväll
och en trevlig dag i morgon, torsdag!

KRAMAR

13 kommentarer:

  1. jag gillar dina "ostylade" bilder, känns mer naturligt!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du;) Ja, det enda målet för närvarande är att de ska vara tydliga. Någotsånär i alla fall:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag lagade just chili con carne i förra veckan, fick faktiskt för en gångs skull lite sting i smaken;) Min man brukar säga att jag fegar när det kommer till kryddningen, men plötsligt händer det:))
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Det lille monstret är i diskmaskinen ser jag! :)) Är du säker på att han inte är lika överaktiv som min hund?

    Jättefina perfekta naturliga bilder av matlagning! Men....jag hade gärna önskat en bild av kocken! Vore en dröm att få se dig där med kockmössa, förkläde och rosenröda bulliga kinder med en liten såsdroppe i mungipan :)))

    :))Åh gud nu funderar jag på hur i himelens dar du vill vara min vän när jag skriver så där :)) Måste jag nu säga tack för den tid vi fick?! :)) Ähh bäst jag lägger mig innan det spårar ur totalt...liksom...

    SvaraRadera
  5. Tack Karin och det vet du ju, att du är en speciell vän till mig också! ♥
    Ja, vi har verkligen många minnen ihop - minnen av alla möjliga sorter. ♥ Brukar säga att vi levde som en storfamilj under många år, även om vi bodde i olika hus. ;) Är väl inte helt fel ute om jag tror att våra barn nästan betraktar sig som någon sorts syskon ;)
    Kraaaaaaaaam på er båda och även till resten av familjen såklart! ♥

    SvaraRadera
  6. Hahaha nej ingen ande i fåtöljen men ibland luktar det fis men alla är oskyldiga. Kan det vara en ande ändå då? :))

    SvaraRadera
  7. Ha, ha, glömde ju underteckna min kommentar...........Chris alltså ♥

    SvaraRadera
  8. Marie: Ja ibland bara händer det! :) Fast det vore ännu bättre om det hände sig att man vann 25.000 i 25 år så slapp man oroa sig för pensionen:)
    Kram!!!

    SvaraRadera
  9. Chris: Du hade inte behövt skriva ditt namn, jag vet att det är du:) Ja, det var fina tider det också! Ni hade ju tom eget rum och tandborstar hos oss:)))
    Kram ♥♥

    SvaraRadera
  10. Ann-Louise! Tack för en trevlig bekantskap medan den varade
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    det var det där om BULLIGA kinder....
    .
    .
    .
    .
    och att jag dreglar sås......
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    hur vet du det?
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    hahahaha - du har så rätt!
    Jag är lite bullig och såsig;)

    Klart att det är en ande i fåtöljen! En fin gammal dam som unnar er det bästa i världen.

    Nisse, ja. Han är helt klart rubbad på något roligt sätt:)
    Han vet nog inte att han är en katt.
    Oklart vad han tror sig vara:)
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  11. Jag tycker det var utomordentligt charmiga bilder! Risken finns att det blir för proffsigt vet du :)
    Bästa bilden? Den sista! Nisse är värre än elsan! Hon fördiskar också...
    Lycksele? Därifrån flög min gubbe denna kylslagna morgon!
    Ha en lagom kall torsdag!

    SvaraRadera
  12. Hugan: Den risken är minimal när det gäller mig som inte ens orkar ta mig igenom manualen på en kmera:)))
    Såg i dagens nätupplaga av expressen att våren snart (om några veckor) kommer till Skåne:)))))
    Jippieeee!
    Kram :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥