tisdag 28 februari 2012

En enkel bukett...

...med rosa tulpaner blev det
i helgen och de står sig fortfarande :)

Något av det finaste jag vet är just blommor.
Som skapelse - det finns så o-t-r-o-l-i-g-t många
olika sorter, färger, former. Varje blomma
är som ett eget litet konstverk.


Jag brukar sitta och studera dem,
hur de ser ut inuti, färgskiftningar, mönster. 
Slutar aldrig att förundras!

Och så dessa dofter som en del av dem har!
Rosor, jasmin, syrén, hägg, liljekonvalj...
mmmmm...(snaaart liljekonvaljer)


Dofter ja, Nisse fick en strömming igår.
Han brukar älska dem (Sill heter de visst härnere;))
Han lekte litet med den...

Håller maten med tassen :)

Smakade lite...men bara lite...
vi klippte fisken i små bitar, men...
  han gick ner i diskhon och drack lite istället.
Fortfarande är han alltså inte i form.
Men han är inte slö, utan verkar
trots allt ganska pigg.

Mitt Olivträd skjuter fina skott!

Idag har jag inte mycket inspiration.
Är trött och känner mig seeeg. Började med
det här inlägget vid 19-tiden. Men hamnade framför
"home or away" på TV 8. Det brukar jag se ganska ofta,
är så roligt att se de olika husen och vad de till slut väljer att köpa:)

Idag blev det ett kanonfint hus i Frankrike!
Därefter hamnade jag framför Top Model.
Sedan har S och jag suttit vid köks-
bordet och pratat och druckit
varsin kopp te :)

Men nu måste jag avsluta detta och gå o lägga mig.  
Jobbar långdag i morgon igen.

KRAMAR!


6 kommentarer:

  1. Ja visst är blommor fantastiska i all sin prakt och mångfald! Där fick jag till det va?! :))

    Stackars lill Nisse men tur det är bättre. Hoppas verkligen att han inte äter det där igen, vad det nu är han satt i sig. En råtta med råttgift i kanske...

    Ibland har jag också sett det där husförsäljningsprogrammet. Vilka otroliga hus och vilka ofantliga summor pengar.

    Jag ska försöka lägga mig tidigt ikväll. Har haft några jobbiga dagar och två långa dagar kvar.Sedan fredag och kortdag.

    Godnatt & sov gott!

    KRAM ♥

    SvaraRadera
  2. jag har rosa tulpaner och vita ranunkler här:-). Skönt att Nisse är piggare. Jag gör ingen research, men jag har lätt för att komma ihåg saker som jag läser lite här och där och ovanpå det en livlig fantasti :-)

    SvaraRadera
  3. Ann-Louise!
    Tack för en snabb kommentar! Hann knappt skicka inlägget ju:)))

    Jo, engelsmännen verkar ha bra ekonomi. Och så otroligt dyra husen är där! En gammal lada för en miljon, typ! Location, location...brukar se det också ibland. Finns många husprogram att välja på:)

    Jobbar också två tunga dagar nu och en lite kortare på fredag.
    21wq cdxxxxxx Ja det där sista skrev Nisse;)Kan du tyda det så är du duktig.

    Får nästan aldrig sitta ifred här, han ska vara i knät hela tiden och då o då slänger han in några bokstäver. Som jag brukar ta bort:)

    Hoppas att du sover gott och ha en fin dag i morgon!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Ulla: Här är det tvärtom, läser saker och tycker det är väldigt intressant men glömmer det lika fort. Om det inte är något alldeles speciellt:)

    Kan tex aldrig återge en rolig historia jag har hört. Fast jag ibland försöker.

    Ha en fin dag i morgon och bry dig inte om de svarta feeérna:)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja, visst är det underbart med blommor! Och doften av blommor!
    Började verkligen längta efter liljekonvaljer när jag läste ditt inlägg.
    Dina rosa tulpaner ser ljuvliga ut.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  6. Anncathrine: Ja, men snart är våren här! Och då är de inte långt borta, liljekonvaljerna!

    Idag har vi kunnat gå utan jacka, det har varit över 10 grader, ingen vind och solen har glimtat till ibland:)

    Känns underbart!
    Kram:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥