måndag 13 februari 2012

Måndag förmiddag

HEJSAN!

Ny vecka, nya friska tag!
 Idag jobbar jag kväll så Nisse och jag har huset för oss själva nu på förmiddagen. Eller...tja...sover man länge så


Jag fullkomligt älskar vindruvor! Kan lätt sätta
i mig en sån-där ask under en kväll:)


Och blodapelsiner! Det är nog det bästa med vintern.
Får mig att minnas mina skidturer på Kalixälven
till en liten ö som heter "Fisket"

Något varmt att sitta på, lovikkavantar, en termos med
varm choklad, limpa med falukorv och blodapelsiner,
sol i ansiktet...behöver jag säga mer!???


Har för en stund sedan avnjutit min ensamma frukost.
Eller - ensamma och ensamma...


Käre lille Nisse satt ju med mig på bordet.
Vi har kännt oss tvugna att tolerera honom på
bordet det blir så mycket "bråk" annars.
Men bara om han sitter i lådan och det vet han:)


Ibland får han en liten smakbit.
Som han spetsar på sina klor och äter från tassen.
Inget gryllande här inte! Rent och snyggt!



Och sedan måste man ju tvätta sig också:)


Nytt i köksfönstret är dessa två blommor

Vet faktiskt inte vad det är. Någon?
De såldes på torget i Krsd för 10:-/st av en
vietnamesisk tjej och jag förstod inte riktigt vad hon sa.
Bara att den klarade kyla, så de får väl komma ut så småningom:)

Nu ska jag göra mig lite i ordning
för att så småningom gå till mitt arbete:)

NJUT DAGEN!
(solen skiner:)

KRAMAR!

20 kommentarer:

  1. Älskar också blodapelsiner och vindruvor, dock får jag ont i magen av allt skal på vindruvorna så efter en ask ligger jag som efter en skål med godis :)

    SvaraRadera
  2. Vindruvor är fantastiskt gott men efter en stor mängd blir magen...inte helt ok... :)) Letade blodapelsiner på affärn igår men utan framgång.

    Ja...Varm choklad och limpa med falukorv på, ute i solen! Precis som att det kunde varit skrivet av mig! Mums vad gott och ljuvligt!

    Men du, Nisse alltså.. "Bråk" och "bara om han sitter i lådan och det vet han" :)) Tack för dagens skrattanfall!

    Jag far strax på jobbet. Dags att rycka upp sig med andra ord.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Hej Sandra!
    Aj-aj då! Måste erkänna att det inte alltid är så bra för min mage heller, men jag får ju skylla mig själv...:)
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise: Varsågod! Du är så underbart lättroad:D

    Har precis läst ditt mail och det verkar ju...hmm...lovande...svarar så snart jag har kommit på någon lösning. Så det här kan vara det sista du hör från mig:)))

    KRAM ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Visst är dom kloka dom små hårbollarna, fattar mkt mer än man kan tro! Vankas det dessutom gosaker så sköter man sig ju lite extra;)
    Såg ditt pysselrum, härligt med en liten skrubb att härja i alldeles själv! -förutom att katterna alltid ska ha sin givna plats:) Min skrubb är INTE så fin som din, den är otroligt rörig just nu:(
    Ha en härlig måndag!
    Marianne

    SvaraRadera
  6. Lättroad? Nej absolut inte. Jag har en mycket svår humor som du lyckas pricka in :))

    SvaraRadera
  7. Marianne: Ja det är verkligen ett roande sällskat med "en liten hårboll" Och det är så sant att de kan om de vill:)
    Trodde att min pysselhörna var extremt rörig, men nu har jag ju inte visat golvet nedanför förstås :DDD
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ann-Louise: Min kan också vara lite svår att förstå för en del. Vissa kan tom missuppfatta den...
    Men så kul det är när det stämmer!
    Rått men hjärtligt:)

    Kram igen♥

    SvaraRadera
  9. Jag ÄLSKAR apelsiner, speciellt den här tiden är de så söta och saftiga!
    Hoppas det går bra att jobba/kram♥

    SvaraRadera
  10. Sitter Nisse i en låda på bordet?! :) det var en rolig variant! Kanske går lådan flytta ner från bordet...? Nåväl bättre än på bordet!! Minns med svag fasa att mammas katt var överallt...inte roligt när man får kattfjun i munnen när man fikar :(

    Men du de blommorna ser i mina ögon precis ut som syrener!!
    Kan det ju inte vara.

    Ha en trevlig arbetsafton! här blir det en promenad på inlandshavet i disig sol!

    Kramar!

    SvaraRadera
  11. Vad stor Nisse börjar bli! Då var det inte Thoa du köpte blommorna av, för henne förstår du väl ändå ;)?
    Puss, puss

    SvaraRadera
  12. Så gott med vindruvor och blodapelsin:)
    härligt med en lugn frukost....
    spännande...
    kram sandra

    SvaraRadera
  13. och HUR lyckades du dressera Nisse att sitta i lådan? Alla tips mottages tacksamt, eftersom Kiki klättrar runt precis där hon vill! Blodapelsiner - så gott. Har hört att de endast växer på Sicilien, ingen annanstans i världen. Har något med jorden att göra att de blir röda. Visst är det märkligt. Kram

    SvaraRadera
  14. Hej och tack för goa kommentaren hos mig!
    Vilken sötis han är Nisse, min ena katt äter oxå från tassen...som gärna smyger sig i tallriken när det finns nåt på bordet *ler* Vilka små rackare dom är!

    Ha en fin vecka!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  15. Marie: Ja de är sååå goda nu! Jag äter fyra-fem apelsiner om dagen
    Kanske är de så goda nu för att vi behöver vitaminerna?
    Kram:)

    SvaraRadera
  16. Hugan: Ja det är jobbigt med kattfjun i munnen, men det yr inte runt när han inte rör sig över bordet.

    På sikt ska lådan flyttas ner på en stol och sedan på golvet. Så är tanken men om det fungerar i praktiken återstår att se:)))

    Nej, det är inte en syrén, men kanske en släkting?!!

    Kram:)

    SvaraRadera
  17. Lisa: Nej det var inte Thoa, kanske en kusin eller syster...men hon pratade inte lika bra svenska som Thoa. Och Nisse...ja, han är snart lika stor som Lemmy hahaha
    PUSS ♥

    SvaraRadera
  18. Ulla: Jaså de växer bara på Sicilien. Spännande! Det visste jag inte.
    Vi har inte haft så svårt att lära Nisse att sitta i lådan. Han älskar lådor så det var bara att ställa en på bordet så satt han där på en röd sekund:)

    Svårigheten var att få honom att sitta kvar när man tex äter en skinkmacka. Varje gång han klev ur så fick han en dusch med vatten från en sprayflaska.

    Nu sitter han snällt där och sträcker lite på halsen ibland:)
    Ibland, men inte ofta nu, kommer det en tass smygande men då säger jag bara neeeej så drar han tillbaka den:)

    Kram:)

    SvaraRadera
  19. Sandra: Jag mailar dig senare i veckan:)
    Kram

    SvaraRadera
  20. Anki: Tack för att du tittar in hos mig! Ha en fin tisdag
    Kram:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥