fredag 10 februari 2012

Vad använder ni er dator till?

HEJ!!!

Har sovit jättelänge idag.
11 timmar i sträck!!!!!!!!
Känner mig lite lätt bedövad i huvudet...men
samtidigt är det skönt att få sova när jag är ensam
hemma. S skulle ha väckt mig för länge sedan
och undrat om jag levde:)

Jag och Nisse vi gillar att sova.
Och att spela dataspel.


Satt och funderade på om jag inte är lite databeroende ändå,
för plötsligt satt jag bara här. Och spelade Jewel Quest Solitaire
på Zylom. Som vanlig med Nisses intresse riktat mot allt jag gör.

Det här är nog världens mest pussade  lilla katthuvud;)

Vad använder ni era datorer till? Är ni uppkopplade hela dagarna?
Jag brukar stänga av mellan varven, men jag sitter nog här
flera timmar om dagen helt ärligt. Mest på kvällen när S tittar på TV.

Är jag ensam hemma , som nu, så går jag in på morgonen.  
Och kollar runt lite. Post. Bloggen. Kanske läser lite nya inlägg.
Läser en dagstidning. Tittar in en snabbis på fejjan.

Spelar en spindelharpan eller mahjong.
Det börjar nog gå till överdrift?



 Ännu en av Lisa Toffts söta små bilder.
Till alla oss försoffade bekväma kvinnor
som kommer att blomma upp när det blir vår.
Vi kommer att dansa fram på vägarna. Äta sundare.
Skippa godiset för jordgubbar och sommarfrukter.

Å. vad det ska bli skönt!
Ni får ha en bra dag så länge!!!!

Kramar!

8 kommentarer:

  1. Jag skulle nog vilja påstå att jag är datorberoende, men säg inte det till min familj;)
    Förr spelade jag också spel och la patiense, men det var ett tag sedan nu.
    Ha en fin fredag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Marie:
    haha, nej jag lovar - ska inte tala om det:)
    Det brukar bli bättre under sommaren för då har man så många andra aktiviteter på gång.
    Kram tillbaks :)

    SvaraRadera
  3. åh ännu en av Lisa Toffts små rara klurigheter ;-)

    Jaha datorn ja. Blogga, betala mina och mammas räkningar, epost. Det räcker så.
    Tycker jag sitter här alldeles för mycket ändå!
    Ha nu en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Hugan:
    Du har så rätt:) Det räcker så.

    Klurigheter. Just det: det borde jag ha skrivit...jättebra:D
    det är ju precis det det är.

    Ha en fin lördag!
    Kram:)

    SvaraRadera
  5. Jag sitter aldrig vid datorn. Har ingen. Vet inte vad dator är ens.

    Men om du menar min fina fina bärbara dyrgrip som skänker mig glädje och föströelse? Ja då har jag en sån!:))

    Tittar ytterst lite på tv. På helgerna med barnen oftast. Datorn är roligare. Nu när jag varit sjuk har det blivit för mycket. Det går upp o ner. Möjligtvis alltid för mycket :))

    Hoppas du haft en härlig ledig fredag!

    Kram från en som hoppas på att blomma upp till våren jag med! ♥

    SvaraRadera
  6. hej, jag spelar aldrig dataspel. Sitter framför datorn 8 timmar varje dag på jobbet. På fritiden kollar jag mest på bloggar, skriver lite och facebookar:-)

    SvaraRadera
  7. Ann-Louise: Nehej, nej. Du sitter knappt vid datorn:) Fast idag har du varit borta länge.

    Klart att du ska med ut och dansa på vägen!
    Kram:)

    SvaraRadera
  8. Ulla: Ok då är det kanske inte så roligt att sitta vid datorn när man kommer hem igen...
    Skönt att röra på sig lite kanske? Jag får ont i nacken efter ett tag så jag skulle aldrig klara att sträcksitta vid en dator dag efter dag.
    Ha en fin lördag!
    Kram.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥