söndag 26 februari 2012

En svartvit värld?


HEJ i Kvällningen! 

Hur har er dag varit? Har vi månne haft sol i hela landet?
Här har det varit underbart. Vädret alltså.

Både jag och S har börjat planera för
tomten, glasverandan och altanen idag.

Glasis står först på tur! Att städa
och fixa där ger verkligen vårkänningar!
Nu ser där ut som kriget med bla stolarna från
vardagsrummet som vi försökt sälja på Blocket men ingen
vill ha. Inte en enda har ringt. Vi begärde 1000:- för
ett stort bord och 6 stolar - är det för mycket?
För min del skulle jag gärna GE bort
det bara för att bli av med det.


Inredning, ja....



Vitt, Vitt, Vitt! Jag gillar också vitt, men bara som bas.
Väggar och tak. Inte golv, det blir för vitt.
Det känns som att gå i ett tomrum då,
man vet inte var väggarna börjar
och golvet slutar. Känns läskigt.


Hos min dotter J är det mesta vitt och svart.
Som tur är tycker jag, ja:) drar barnen runt med färggranna leksaker
och har rum i fina, glada färger:) 

För barn måste ha färger!!!
En svartvit värld är för tråkig!

Så lite om Nisse.

Status: Hängig
Ätit under dagen: 9 små kattgodisbitar.
Druckit under dagen: Vatten, vid ett tillfälle.
Luktat på: Kattmjölk och skinkpålägg.

Fattar inte vad det är med honom.
Han brukar slafsa i sig en kattmatsburk per dag.

Blir ett veterinärbesök under morgondagen
om han inte plötsligt får tillbaka aptiten.

Ha en fin måndag och misströsta inte:
Snart är det fredag igen!
Livet är en rutchbana!

KRAM!


11 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg Karin! ;)

    Nej 1000 kr är verkligen inte för mycket för ett stort bord och 6 stycken stolar! Om jag hade bott närmare hade det fått flytta hit.

    Håller med dig om färgerna men det vet du ju redan att jag gör. Färger har större betydelse för människan än vad de flesta vet om. Men de som vill ha allt, precis allt vitt säger att de mår så bra av det. Jag vet inte. Men barn behöver absolut färger. Färger stimulerar ju alla deras sinnen.

    Men stackars lill Nisse. Vad kan det vara tro. Han kanske har ätit något olämpligt ute....Hoppas att det går över ikväll så ni inte behöver fara till vetrinären.

    Jag har mailat dig ;)

    Ha en bra ny vecka!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Håller med till 100%. Både barn och vuxna behöver färger och jag blir alldeles konfys när jag ser ställen som är helvita, var är taket, var är väggarna? Spöklikt.. Hoppas Nisse piggnar till och att det bara är en släng av allmän trötthet,

    SvaraRadera
  3. Skulle sälja en i fint skick ikeasoffa för ett tag sen, gick absolut inte. Känns surt att kasta bort sånt.

    Absolut, mer färg! -säger hon som lever med färghandlaren ;-)
    Blev så besviken när vi gav bort en hello kitty ROSA leksaksspis till barnbarnet, mamman valde att tapetsera det vitt... :-((

    En fortsatt önskan om att söta Nisse kryar på sig!!

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise:
    Nisse har druckit vatten två gånger till ikväll. Och ätit ett par bitar kattgodis. Men ingen mat. Jag har ställt fram en skål yoghurt till natten så får vi se om han har ätit något av det till i morgon...
    Vilket bekymmer!!!

    Nu kommer jag att jobba mer under två veckor framåt, låååånga dagar, ingen ledig fredag..och så jobbar jag söndag:(

    Så: Mot sängen!
    Tack för ditt mail:)
    Kram!!! ♥

    SvaraRadera
  5. Ulla: Hoppas verkligen jag också! Tror på att han har ätit något olämpligt, men morgondagen får utvisa.

    Ja du gillar färger, det har jag sett! Måste säga att jag behöver dem för att må bra:)

    Kram:)

    SvaraRadera
  6. Hugan: Ja det är trist när man får slänga saker som inte någon vill ha.

    De är gamla men inte tillräckligt för att vara intressanta. (80-tal blir intressant om 20 år;) Kanske för stora och tar för mycket plats, jag vet inte...men väck från glasverandan ska de!

    Tapetserade hon spisen? Men alla flickor älskar ju rosa! De flesta iaf;) Ja, ojoj...
    Kram:)

    SvaraRadera
  7. Hej
    härligt inlägg.
    Själv har jag vitt som bas men önskar mer färg i detaljerna....
    önskar dig en bra start på veckan
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  8. Tips från coachen som rensade huset i somras och då snackar vi - RENSA! Hade gårdsloppis med superlåga priser och det som blev över kom ett välgörenhetsföretag och hämtade.
    När det gäller Nisse katt så tror jag att han fått i sig något som inte är lämpligt, piggar säkert på sig sakta men säkert.......
    Kraaaaaaaaaaaam <3, gissa från vem? ;)

    SvaraRadera
  9. Äh, glömde......... igen! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  10. Sandra: Du har en ljus men levande, delvis färgsatt och fin inredningsstil och den är SÅ hemtrevlig!
    Tala om att ert hus har karaktär!
    Kram:)

    SvaraRadera
  11. Chris: HEJ ;) Verkar som att du har rätt angående Nisse. Han har sakta börjat smaka på mat nu och dricker ganska mycket. Ser piggare ut igen, tack och lov!

    Ja, vi har också tänkt ha en gårdsloppis, men vi har ju inte ett halvt hus att tömma som du h ade, bara ett halvt garage, så jag vet inte om det är tillräckligt...

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥