tisdag 7 februari 2012

Nu är det (nästan) fixat!

Hej!

Nu har jag suttit här en bra stund och återskapat min
bortklantade blogglista. Har lagt in några nya, men ännu fattas
det en del av de gamla.

Så man kan ställa till det när man är för ivrig på knapparna:/


Jag tycker mycket om björnar. För att de är
en symbol för kramar och tröst. För att de är mjuka.
För att de är en fin inredningsdetalj där de passar:)

Men det räcker med en eller två. Kanske tre.
Fast då blir det ju en samling;)


Men det kan väl  inte göra så mycket om man har en liten,
liten porslinsnalle sittande på en tavelram helt lugnt och stilla?
Han gör verkligen inget väsen av sig.

Han syns knappt, det är han som är nummer tre.
Han är bara två centimeter hög.

Fast jag har ju barnbarn, det är naturligtvis därför som 
det förekommer leksaker i mitt hus;)

Eller?

Nu ska jag gå och sova. Jag har ingen nalle i sängen,
där någonstans går gränsen;)
Men ibland har jag en katt!
Levande, mjuk och go' :)

Ha en fin morgondag i vinterkylan!

Kramar!


8 kommentarer:

  1. Får du ha ifred nallarna för Nisse???
    Tycker det livar upp att ha små figurer/nallar lite här o var. Som små hustomtar.. :)

    Nu får den här hemska kylan ge sig! -32 nu när jag precis är hemkommen i natten, det är inte roligt vara ute på vägarna den tiden och i den tempen liksom.

    Ha nu en skön tisdag!

    SvaraRadera
  2. Ja fy, nu får kylan verkligen släppa!

    Hörde att de hade runt 50 minus i Ryssland...folk fryser ihjäl. Nej fram för 22 - 25 plusgrader! Då är livet som behagligast!

    Förstår att det är lite nervöst att vara ute på vägarna i den kylan. Och så sent, var finns hjälp då om det behövs? Bilen blir rätt snabbt utkyld och inte kan man ge sig till att vandra i en kalla natten...

    Sov gott:)
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin lägenhet de har flyttat till, älskar takhöjden, fönstren, dubbeldörrarna och kakelugnen (trots färgen;))

    Ha en skön tisdag!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Nallar kan man aldrig få för många av!
    Vi säljer väldigt mycket nallar i butiken och rätt så ofta är dom faktiskt till vuxna! Många köper också nallar till sig själva.

    Trevlig tisdag på dig
    Hälsningar Anncathrine

    Vi har en liten utlottning på vår blogg just nu, Morgonpeppingkort är vinsten. Kika gärna in och var med!

    SvaraRadera
  5. Idag endast 22 grader! Tror jag ska försöka få in bilen på arbetsplatsen ikväll!

    minihugan (dottern) blev 22 år.

    Fortsatt go tisdag!

    SvaraRadera
  6. Jag fryser och är bedrövlig. Bihålorna fulla av sånt som inte är trevligt...Träffade doktorn så nu knaprar jag tabletter tre ggr om dagen. Tur crp var så pass hög annars hade han sagt nej till antibiotika. Den här dagen iaf.

    Nallar är söta. Hade massor på min gamla koffert men när sonen var liten kastade han iväg alla 75 gånger om dagen. Till sist tog jag bort dem. Sedan hamnade alla i dotterns rum där de fått massor av kompisar. Här nere går inget ha om de inte sitter högt. Har en hund som ser ut att drabbas av rabies varje gång det råkar ligga en nalle på tugghöjd. Han klättrar gärna också. Har jag sagt att han är en aning överaktiv.

    Klart du har en nalle i sängen bara i en annan storlek och...form...förhoppningsvis inte lika luden :))

    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Nallen på bilden köpte jag faktiskt till mig själv. Kände mig nästan iakttagen av den och tyckte att den sa: Köp mig, snälla...Eftersom jag är snäll så gjorde jag det;))))

    Nisse bryr sig som tur är inte om nallarna men han håller på att dissekera en lite mindre mjukis; en kyckling. Han sliter och drar bort stora tussar av den, så det är inte mycket kvar;)

    Ann-L: Så trist att du har fått bihåleinflammation!! Aj. aj. aj. Det är inte skönt alls!!
    Håll dig stilla nu och krya på dig!
    Låt någon annan gå ut med hundarna!

    Hugan: Min yngsta blir 24 i sommar. Inte klokt vad tiden går!

    Kramar till er alla! ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥