onsdag 15 februari 2012

Javisst har vi snö!

Hejsan!!! 

I natt  har det snöat ännu lite. Men vi har nollgradigt
så snön är blöt och jobbig!  Tung att skotta.
Men rolig att krama:)
  

Nisse han älskar snön, skuttar omkring som en lite kanin:)


Badbaljan ligger snöfylld och orörd i altanen.
Vi använder den mest på sommaren,
det är så kallt att stiga upp ur den på vintern
- vi är ju inte 20 år längre :)
Lite sjåpigare blir man allt med åren...


Det droppar rytmiskt från taken. Dropp, dropp.
Vore det sol nu skullejag kunna sitta härute och njuta.
Inte många veckor kvar till utelivet börjar:)


Man ser ju att snön är väldigt våt, här landar takdroppet


Snödjupet är nog runt decimetern nu:)


Nisse sitter uppflugen på altanräcket.
Som för övrigt är sommarens kommande projekt.
Det ska bytas ut, mot vad vet vi inte riktigt ännu.
Men inget som liknar det nuvarande.


På väggen sitter en hylla kvar och "rostar till sig"


Jag vänder mig in mot värmen igen,
mina fötter är våta eftersom jag gick ut i foppisar:/

På radion spelas Whitney Houston om och om igen,
hennes underbara rena och klara röst
ekar i det annars tysta huset.

Jag njuter och känner samtidigt sorg över hur det slutade.
Hur hon förslösade alla sina gåvor. Sin underbara röst.
Sitt vackra utseende. Sitt enda barn.


Om en dryg timme börjar jag jobba.
Ha en fin dag alla ni som läser detta:)

KRAMAR!

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder!! Vad snygg hyllan ska bli framöver, med rost och allt:)
    Jag hörde Whitney på radion när jag körde ner till Ö-vik i förmiddags, tänkte också pa att hon slösade bort allt. Tragiskt!!
    Hoppas det går bra på jobbet:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Hej
    såg ditt mail svarar senare ikväll:)
    köket har inte kostat så mycket vilket känns väldigt skönt har inte tagit några lån.....
    härligt med lite snö...
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  3. Marie: Ja det är härligt ned snö och speciellt när den smälter:) Det känns så vårligt när det droppar från taket:)
    Ha en fin torsdag!
    Kram:)

    SvaraRadera
  4. Sandra:
    Har fått ditt mail. Fixar det när jag kommer hem från Stockholm i mitten av nästa vecka:)
    Kram.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥