fredag 24 februari 2012

Gott och blandat

HEJ!
Ny dag, nya utmaningar!
Min består just nu av att slita mig från TV och
dator och göra något mer nyttigt!

Bild lånad från Tine K

Göra lite Helgfint! Handla, köpa blommor,
dammsuga och -torka och laga något gott tillikväll.


Fylla på tomaterna som i skrivande stund inte är fler än fyra:)


Kolla om Avocadon är mogen och fin:) Åt faktiskt
avocado första gången "på plats"
dvs i Israel för 20 år sedan.  


Fiskoljetabletter tar jag 2 st varje dag!
Äter mycket som är nyttigt, men också
en hel del onyttigheter tyvärr:/


Vitlök är mums i mat och dressingar!
Men inte jämt.


Den här muggen köpte jag på Design House
i Stockholm för att ha i väskan:)
 Gillar inte att dricka ur flaskor.


Smart liten sak som håller helt tätt.


Kompletterad med denna sked/gaffel/kniv är man väl
rustad för sommarens spontan-utflykter:)


Min blomma i köksfönstret har börja slå ut.
Det gör mig inte mycket klokare på vad det är
för blomma, men det är fint!

Lite blandade upplysningar haha

Som jag sa i början har jag suttit en del
framför TV:n under förmiddagen.
Allt för att höra lillsessans namn:)

HA! Alla tippade nog fel!
Kul, tycker jag att de tar ett namn med fransk
klang och på så sätt anknyter till sina franska rötter.

Prinsessan Estelle.
Fint tycker jag.
Annorlunda.


Ha nu en fin Fredag!
KRAM!


6 kommentarer:

  1. Först ska jag tacka för informationen om "grejen" jag köpt, tack gode gud för kunniga bloggläsare:)
    Jag gillar också namnet Estelle, kul att det blev ett namn som var totalt otippat!
    Ha en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Ja det är ett jättefint namn! Ett bra val. Men först trodde jag att det stod estrelle. Är det inte chips... :))

    Ja men du har ju en härlig fredag tycker jag det verkar som. Jag har knappt hunnit känna efter. R jobbar och jag kom hem sent. Har bara lagat middag, ätit lite choklad och pocorn. Hamnade sedan vid datorn.

    Skönt med helg. Har verkligen längtat. Hoppas ni får en härlig helg.

    Jag tycker inte heller om att dricka från flaska ;)

    Jag har läst ditt mail flera gånger. Tänker svara på det imorgon.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Ser ut som vi haft en ganska lika dag!
    Kan inte låta bli att tycka en smula synd om den nya lilla trion..sånt pådrag...men fint namn på den lilla ja!
    Ha en skön kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Marie: Har sett på gamla filmer att de har använt en sådan "grej" till att ösa mjölk litervis med.
    När jag var barn var det bruna glasflaskor och trekantiga tetrapack:)
    Skulle gärna velat haft en sådan gammal glasflaska nu:)
    Ha en bra lördag - jag ska till Malmö och se på schlager:) Genrepet!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Ann-Louise: Shit, vad det blåser ute nu!

    I morgon åker vi till Malmö; Jag Jenny, Elin och Alice ska gå o kolla på genrepet till Mello i Malmö Arena. Var där i fjol också, det är en enorm skillnad mot att se det på TV.

    Därefter ska vi åka till Lisa och titta på nya valpen:) Ska bli kul!

    Har precis kommit hem från en kompis som är ledsen, så jag är ganska trött nu.

    Spännande att få ditt svar i morgon:) Trodde att du kanske skulle hoppa över denna gång...

    Ha en bra Lördag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Hugan: Håller verkligen med dig: Stackars dem som inte får vara ifred och njuta av den lilla tillsammans!

    Så löjligt att stadsministern måste kontrollera och godkänna babyn, undrar just om de håller på så i fler länder eller om det bara är i Sverige?

    Och om hon hade varit handikappad på något sätt, skulle hon inte ha blivit godkänd då?!

    Vilket spektakel!
    Ha en fin lördag :)))

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥