onsdag 29 februari 2012

♥funderingar♥

Hjärtat blir aldrig gammalt sägs det...


Ja det känns faktiskt så!
Fast det gäller väl mer känslan i hjärtat än fysiken .

När man kommer in till oss kan man tro
att här bor en barnfamilj. Vet inte om jag kanske
ska göra om lite i entrén, för så har det ju sett ut sedan
vi var unga. Barnskor. Barnkläder. Har tiden stått stilla?

Neee, för nu är det barnbarnskläder:)


De nya röda stövlarna är Alices.
Hon har inte haft dem på sig (eller ens sett dem) ännu.
Det är bra att ha stövlar hemma hos mormor och morfar:)
För här går man i skogen och i trädgården ibland.
Och ibland blir det oplanerat regn.


Och man blir glad och lätt till sinnes av barnbarn!
Känner sig cool och uppskattad!
För de bryr sig inte ett skvatt
om hur mormor ser ut!

De använder hjärtat och älskar reservationslöst!

♥♥♥♥

Godnatt!
KRAM

16 kommentarer:

  1. Ja de är som en vovve, men man kan få höra lite hemska sanningar ibland.. ;)

    Härlig bild på kvinnan där ;-D

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh Karin underbara du!

    Vi "hörs" imorgon.

    KRAM ♥

    SvaraRadera
  3. Precis så ska det vara!!

    Härliga tankar! Kram

    SvaraRadera
  4. vilken underbar bild, den skulle jag vilja låna! Kram

    SvaraRadera
  5. Kloka ord från Kloka Karin och bilden var verkligen superbra för precis så är det ju!
    Kraaaaaaam ♥ ♥ (Nu kom jag ihåg att göra hjärtan rätt ;))

    SvaraRadera
  6. Du, den där sista bilden stämmer PRECIS. Tänk om dagens ungdomar (läs tjejer!) får veta redan nu att det är ju så det kommer att bli!!

    Gillar skylten också, har du "lånat" bilden från nätet eller är det din egen?

    Hoppas du får en underbar torsdag med sol och takdropp:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  7. Hugan:
    Nu har jag bara små barnbarn och de ger bara lite roliga sanningar ännu så länge;)
    Kan ju bli annorlunda med tiden...
    Kram.

    SvaraRadera
  8. Ann-Louise!
    Jag hoppas att du är piggare idag?
    Ska strax kolla om du rentav har gjort ett nytt inlägg:)
    Varje dag tänker jag att "hur ska hon nu komma
    på nåt nytt att skriva om" ;) Men din källa är visst outsinlig...
    Kram♥

    SvaraRadera
  9. Malin!
    Tack för att du tittar in ibland:)
    Hoppas att du vilar din fot nu och blir fort bra!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  10. Chris: Ja tyvärr är det så det är:/ Åsa och jag var inne på Kapp-Ahl och provade kläder idag. I hytterna bredvid varandra. Plötsligt hörde jag ett utdraget Nä, fy faaaaaaaaaaaaaan och därefter kom ett plagg vinande över skranket till mig. Som inte heller kunde ha det!)
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  11. Ulla:
    Du får gärna låna bilden. Den har jag lånat från en bok som heter "Family living, den ostädade sanningen" av Lotta Sjöberg. Hm...Skulle kanske skrivit det i bloggen!?

    Kram:)

    SvaraRadera
  12. Marie:
    Ja tyvärr så blir man ju så i de allra flesta fall:D

    Jag trodde som så många unga gör, att jag aldrig skulle drabbas av 'tantkropp'. Men nu stämmer jag ganska bra med bilden. Förutom de håriga låren då;)

    Skylten är min och bilden har jag lånat ur en bok. Se svaret ovan.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  13. Det ser väldigt mysigt ut i din hall tycker jag!
    Måste vara väldigt, fantastiskt mysigt med barnbarn!

    Ha en skön fredag
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  14. Ett sådant härligt inlägg...
    Fick ett paket på posten idag så härligt vackra......
    tusen tusen tack:)
    Ha en fin kväll
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  15. Annchatrine:
    Ja det är härligt!
    Hade ju hört talas om "grädden på moset" innan de anlände och det stämmer verkligen:)
    Det är dock väldans skönt att slippa ha huvudansvaret:D
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Sandra: Det gick ju fort! Postade dem igår:) Roligt att du blev nöjd, hoppas de kommer till någon slags användning:)
    Kram!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥