lördag 3 mars 2012

20121221

HEJ
Klockan är 00.04 och jag har
precis sett filmen 2012

En enda lång katastrof där inte ens
filmteamet borde ha överlevt. Som ni väl vet bygger
filmen Mayaindianernas kalender från många, många 
tusentals år f.Kr


Uppgifter hämtade från Wikipedia:

Ingenstans står det och ingenting pekar på att jordens
undergång
ska ske detta datum. Tvärtom  är det så att
en ny baktun (en stor årscykel) tar sin början då
och man fortsätter att räkna från talet 14 den
21/12 2012

Vilket knappast är något vi kommer att märka av,
vi bara fortsätter med vår gamla tideräkning:)

Så var lugna och sov gott!
Vilket väl de flesta av er redan gör;)
KRAMAR!

4 kommentarer:

  1. Jag har överlevt. Att vakna och måsta kliva upp känns som jordens undergång hur som helst. Varje dag :))

    Ha en fin lördag i solen. På din gräsmatta. På din altan. I ditt kök. På din lilla gata.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Men snälla, säg inte att det är så illa? Har du också ont?
    Varför omskolar du dig inte till något lättare arbete? Du har ju ett gott huvud!

    Vi ska åka till Krsd och handla lite/fika hos Emma och Jonte.
    Kan du mina barns namn nu;)?
    (Yngsta dottern, snart 23)

    Därefter blir det utearbete på tomten:) Nisse älskar när vi är ute med honom!

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Sova Gott? Det var länge sen...vaknade tre ggr i natt, sängen var obekväm, visste att A skulle upp vid kl 6 for att jobba och M skulle upp kl8 för att åka till Jönköping på handboll. Hon skulle väckas och servas...av mej...men nu är jag på G ska på SRFs årsmöte kl 13 och plantera penseér i kruka på balkongen! Det är roligt!!! Kramar Maria//Tänkte ringa Dej nån dag..Ds

    SvaraRadera
  4. Maria: Jag jobbar hela dagen i morgon, du kan ringa dit om du vill:) På förmiddagen sitter alla och tittar på Vasaloppet så då har jag tid att prata en stund, om du har?

    Kram, kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥