söndag 18 mars 2012

Tyst det är i huset

Hej alla :)
och...
Välkommen som följare Jeanett!

Inget inlägg från mig sedan i torsdags - det är ovanligt!
Huset har varit fullt av barn, barnbarn, kompisar, hund 
och katt och det har verkligen varit full rulle hela tiden. 

Nu är det så tyst här att man undrar
vart alla plötsligt tog vägen...
Skillnaden är jättestor.


Här sitter dagens små nyvakna flickor och leker
med lera. Båda har nyss varit sjuka i halsfluss och öron-
inflammation så de var två lite trötta töser som var här.
Plus en övertrött mamma som jobbar mycket och
inte hade fått sova ordentligt på över en vecka.


Vi besökte Emma också, Alice tyckte att det var
konstigt att hon bodde "någon annanstans"


Emma hade köpt fina klisterböcker till dem.


Hann faktiskt inte med att ta så många bilder
under helgen. Här leker Alice med en kompis.
Så här såg det ut i hela huset typ hela tiden.

Även på golven:) 


När vi träffas så spelas det nästan alltid spel.
Detta rekommenderar jag - Jätteroligt!


Fick årets första pelargonia - en engelsk - 
av Elins kompis Marie:) Brukar dock tyvärr inte
ha någon större tur med den sorten,
men jag ska göra mitt bästa:)

Lisas hundvalp och vår katt träffades ju för första
gången också i helgen. Lemmy som är en boxervalp ville
gärna leka med Nisse som inte var lika intresserad.
Han har vassa klor och tassen sköt fram mot
Lemmys nos när han kom för nära så det
var bäst att hålla sig lite på avstånd:)

Fattar inte varför jag inte fick med dem på någon bild!

Alldeles nyss kom Nisse och klättrade upp mot min axel.
Han brukar lägga sig tillrätta mot min hals. Nästan
genast kände jag att någonting kröp på min hals

 - en FÄSTING!

IIIIIIIIIIIIIIIIIhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!
(Den lever inte längre).


Kram!
Om nu någon vill ha en? Trodde väl inte det, där finns kanske fler!
Det känns i alla fall som att det kryper överallt...


11 kommentarer:

  1. Jag är glad att jag har innekatt som inte drar på sig dessa parasiter.

    Angående SöstraMi. Vi växte upp på samma gata, våra mammor kände varandra som barn osv. På grund av olika omständigheter i hennes liv är det nu HON och JAG som är syskon. Innan hade jag ingen syster. Blodsband är inte alltid viktigast ♥

    SvaraRadera
  2. Det har en förmåga att se ut som ett bombnedslag när barn och barnbarn kommer, men å andra sidan...herregud, vad gör det???
    Usch för fästingar, har bara sett en enda i mitt liv och det räcker för mig!
    Njut av stillheten nu;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Hej Karin!
    Vilka gullungar du haft i huset! Så mysigt!

    Glöm inte att kika in på min blogg!
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Nej men fy för fästingar!!! De små äckliga parasiterna finns ju även här om än inte alls lika mycket.

    Oj vilken helg ni haft. Du borde söka semester och vila upp dig i veckan :)) Tur ni har stort hus och väldigt många sovplatser såg jag, att du skrev alltså.

    Pelargonier är fina. Har dock slutat köpa plantor av dem för att driva upp inomhus. Vi blir så allergiska av dem tyvärr.

    Hoppas du får en bra arbetsvecka. Var det dags för långa pass eller hur var det? Jag jobbar fyra dagar och sedan ledig fre-sön. Lyx är det! :)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Fästing! Redan nu!? Nån lycka över att bo i vinternorrland...hu, nu började det klia på mej också!

    Ja jösses...rara barnbarn, förstår att det känns tyst och tomt nu! Men kanske lite skönt också? ;)

    ang. mina ljuslyktor så var de som du trodde inköpta på indiska, men sen gick jag totalbet på löpare, inget på hemtex, inget på åhlens, eller så var jag sist ute efter det alla plötsligt var ute efter!

    SvaraRadera
  6. Fr Hulda: Jaså - ja man väljer ju inte sina syskon men man kan kanske välja att vara syster till någon man tycker om:) Hm. Undrar om jag ska förära ett systerskap till någon jag gillar;)

    För det där att få en biologisk gav jag upp för över 40 år sedan;)

    Marie: Nej det gör absolut ingenting, huvudsaken att dom trivs!

    Ann-Chatrine; Fattar jag rätt!? Har jag vunnit?? Har svårt att tro det för jag brukar inte vinna:)

    Ann-Louise: Ja vi har många sovplatser och nu har jag mycket tvätt! ;D

    Skulle säkert behöva en vilodag för jag jobbar min längsta vecka med många och långa dagar! Och hela söndagen på det!
    Har ett väldigt obalanserat schema.
    Gillar inte att det blir sommartid den söndagen jag jobbar;/

    Kramar till er allla! ♥

    SvaraRadera
  7. Hugan: Vet inte vad du tycker om, men det ska finnas en på Hemtex. Jag har den i svart men den finns även i rosa och äppelgrönt.
    Ja så jobbigt det är med dessa fästingar, de är ju inte bara äckliga utan kan ju vara farliga med!
    Och våran Nisse är så hemskt kelen...:(
    Kram:)

    SvaraRadera
  8. Så härligt med hela huset fullt av barn och barnbarn. Men visst blir man lite trött när de har åkt, det är så intensivt när det "pågår". Usch för fästingar, måste köpa fästingmedel till Asta snart. Ha en fin vecka. Kram

    SvaraRadera
  9. Ja, usch! Måste kolla upp det där med fästingmedel här också.
    Barnbarnen är underbara men visst blir man trött. Sedan hinner de knappt åka förrän man längtar efter dem igen:)
    Ha en fin vecka du med:)
    Kram.

    SvaraRadera
  10. men en pelargon!
    åh, så fin.
    jag letade vårtecken ute i går och vaknar idag med lite snö och is och blåst. så vårfotona får vänta.
    fin kakelugn jag såg på en bild där.
    och ordförklaringsspel låter som my cup of tea!
    fina bilder på alla kidzen.
    kram från dalsland//

    SvaraRadera
  11. Jea: Vi har också en väldans blåsig dag idag! Nu ska jag gå ut i ovädret, inte för att jag vill men för att jag måste:/
    Kram.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥