onsdag 7 mars 2012

Bakom draperiet

HEJ!
Lite sent som vanligt;)

Vid den här blomman (nedan) hänger ett draperi.
Draperier är bra på att gömma saker.
Just det här döljer en hel del. Det hänger framför
dörren till Glasverandan:/

Blääk!! vad där ser ut!!!
Drog undan det idag och så snabbt,
snabbt drog jag för det igen.


Fyra bord i olika storlekar. Ett 20-tal stolar!!! Ja, det är sant!
Kartonger. Blomkrukor. Leksaker. Döda flugor.
 Vissna löv (- var kommer de ifrån)?
S-k-r-ä-ä-p!


Ådetvisstejagjuegentligenmenförträngdedetåköptevioler
åtänktestädaåsittasdärisolvärmenådrickachailatteånjuta...

Men var 17 ska jag göra av 20 stolar!?



Chai latte! Så gott!!!

Men väldigt slut just nu! Finns inte i byn precis,
så jag får öppna locket och sniffa lite, tills någon
stadsbo (läs: dotter) levererar en ny burk till  mig:)

Den här katten har mitt barnbarn M, 5 år ritat:)
Se på den söta svansen som liknar en sjörövarkrok:)

Jag är lite sur på Nisse idag:) Han kom
in med en död domherre igår!!
Den var så fin!!!

Han är en riktig jägare: Just nu försöker han 
forcera en låst ytterdörr. För tredje gången! Men:
Det kan han glömma för han har en halvdöd mus med sig!!

Han har redan varit in en vända och blivit
utsatt igen tillsammans med musen.
Som jag inte vill ha in!

Ha det så bra alla fina och TACK för att
ni tar er tid att kommentera!!
Jag blir så GLAD!!
KRAMAR!

12 kommentarer:

  1. Men du måste genast städa din glasveranda - du som har en:-) Jag längtar sååå efter att vår ska bli klar så vi kan börja använda den. Nu när solen tittar fram ibland så blir man extra sugen ju.

    SvaraRadera
  2. Jag har också små glasverandor fast i form av skåp lådor och en klädkammare. Två månaders semester skulle kunna råda bot på eländet

    SvaraRadera
  3. Ulla: Vaknade till en vit värld idag, så jag tror glasis får vänta, helt plötsligt tappade jag sugen:/
    Men visst ska jag städa, fast stolproblemet kvarstår. Jag älskar vår glasveranda!! Husets bästa rum när det väl är städat!
    Kram:)

    SvaraRadera
  4. Frk Hulda: Du vet, det där trollspöet jag skrev om: Jag har m-å-n-g-a glasverandor:/
    Hela vintern har jag varit totalt utan energi att ta tag i saker. Så nu finns det mycket!
    Så har vi ju det där med tomten också...som just nu lyser vit:/ Kanske inte helt fel om man tänker efter;)
    Kram:)

    SvaraRadera
  5. Alltid är det roligt att läsa din blogg!!! Känner igen mej... Här snöar det idag men våren kommer tillbaka i helgen har jag hört! Min yngsta blir nog hemma längre än planerat...Fanns en stor önskan om en utflykt till nordöstra Skåne...Enya sover i sin korg och jag ska vika tvätt! Allt Gott! Kramar Maria

    SvaraRadera
  6. Men ta och kom till nordöstra skåne då! Jag är ledig fred - tisd:) Är bara bokad lördagkväll ännu så länge...
    Kramar! ♥

    SvaraRadera
  7. Hej! Idag snöar det här och inte den minsta lilla gnutta sol. Inte en fjälltopp så långt ögat når. Vi ska äta lunch sedan far vi till min storaryster. Ja, och packa in i bilen och hem.

    Vi "ses" ikväll. Jag mailar.

    Kram <3

    SvaraRadera
  8. Ann-Louise: Vad kul med mail!!! Ser jag fram emot:))
    Det är snö i hela landet idag såg jag på nyheterna, fast här övergår det mer o mer i regn. Men därefter kommer vårvärmen!!!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. När du har städat, var i HELA friden ska du ställa alla tjugo stolarna då;)??
    Men jag känner igen det där, jag har ett rum där vi tryckt in hur mycket saker som helst. Öppnade och tittade in i dag och skulle börja röja, men lusten försvann helt!!
    Ha en fortsatt fin torsdag:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  10. Marie: Jadu, säg mig det den som kan! Vissa är ju hopfällbara och ska så småningom ställas utanför. Men så har vi då de där som ingen ville köpa på Blocket, 6 stora högryggade furustolar:/ Vi får väl slå sönde dem och elda upp dem.
    För i garaget är det intagningsstopp;)))
    Kram♥

    SvaraRadera
  11. Kära Karin! E kommer efter den 23:dje mars och stannar troligtvis till påsk...Hoppas att Du har tid att få besök nån gång då? Och att jag kan ta nån dag ledigt...Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Inget mail ikväll. Blev för sent och en tidig morgon väntar. Imorgon kommer det.

    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥