fredag 9 mars 2012

Vårt extra sovrum

HEJ! ♥

Ett alldeles för stort hus bor vi i, två personer.
Ändå kan jag lova att vi bor billigare än vi skulle gjort
i en hälften så stor lägenhet.  

Så är det ju.
Gamla har inte råd att flytta från sina hus.

Ännu är vi inte så hemskt gamla, men vi fick våra röda kuvert igår,
de dyker ju upp lite då och då.
Så vi får nog bo kvar här så länge vi bara kan:/

Farmors gamla skåp som var gråmålat och stod i hennes kök.

Här har vi vårt "Gästrum" Eller ett av dem.
Alla rum har sovmöjligheter.

Allt oftare sover jag härinne.
För det snarkas i stora sovrummet...minst en av oss;)))

Morfars lampa som stod på hans skrivbord.

Ett litet enkelt skrivbord (skiva och ben från IKEA)
och farmors gamla köksstol.

Farfars länsstol med armstöd som var brun innan (ek).

Så svårt det är att ta bilder, allting ser så snett ut.
Kolla på bokhyllan! :)
Liten låda av kartong:)
Den här fina pappasken har jag köpt på Tiger
den kostade 20:-. Allting där inne kostar jämna tiotal
kronor, tror det dyraste kostar 40:-. Och de har fina saker!!!

Faktiskt.

Kär present 1

Det här glasäpplet har jag fått av en blind flicka.
Assistenten som var med henne har berättat att hon gick länge,
länge och kände på allt möjligt innan hon fastnade för detta.
Hon var så lycklig över att ha hittat något så fulländat.

Är man barndomsblind så väljer man saker efter
hur de känns att hålla i handen och att stryka mot kinden,
det går automatiskt.

Kär present 2.
De rosa pärlorna matchar rummet;)

Här har jag en till fin sak som jag har fått av en kär bloggvän.
Jag tycker mycket om hjärtat:) Och henne:)
 
Gammal bonad från mammas barndomshem

Här sover jag nog i natt...tror jag:) 

Lealös katt sover redan zzzz

Jo, det gör jag! Katten är Nisses kompis
som han sliter och drar i. Han brukar göra mig sällskap
härinne. För det mesta.

Det här blev ett långt inlägg.
Men jag ska sluta nu:)

Tack till er som orkade läsa ända hit ner!
KRAMAR!

4 kommentarer:

  1. God natt!!
    Längtar tills nästa fredag!
    Puss!

    SvaraRadera
  2. Godnatt:) Det gör jag också!
    Puss!! ♥

    SvaraRadera
  3. Åh så fint du har det!! Rosa rummet är ju ljuvligt fint. Morfars lampa är vacker och den som hänger i fönstret likaså. Är det den du gjort själv av sänghimmeln?

    Åh ett hjärtan med rosa pärlor...Men vem har skickat det till dig.. Hahahah Du måste fluffa till det lite tror jag. Det har åkt långt ihopklämt för att komma sig dit ner till andra sidan av sverige ;)

    Nu ska jag vila lite sedan tillbaka på jobbet! Har läst mailet. Rummet låter toppen. Och med egen toa också! ;) Aha vandringskor gäller alltså :))

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Jaha en sådan där dag med ledighet mitt i:/ Trist.

    Jag ska genast fluffa till mitt Pralinhjärta:)

    Vandringsskor - absolut! Vi ska vandra på de österlenska kullarna, på Stens Huvud och vid havet nedanför :):):)

    Ja, det är den lampan jag sydde av sänghimlen:) Den passar bra i ett sovrum, tycker jag.

    Ha nu en fin kväll när du kommer hem igen!
    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥