måndag 12 mars 2012

Ledig måndag.

HEJ!
Sol även idag.
Skönt när det stämmer med ledigheten:)


Snödropparnas saga är snart slut för i år.
Konstigt att tänka att de inte kommer igen förrän
nästa vårvinter. Det är långt dit...

Lite trist med nedräkning tycker jag.
Ändå gör jag det - räknar ner. Och det händer varje sommar.
Så väldigt, onödigt dumt!

Först har vi dikena fulla av maskrosor - försommar:D
Sedan kommer Hundkexen och Lupinerna - högsommar:)
Men därefter...rallarrosorna! Tycker inte om dem alls,
för de vittnar om att sommaren snart är över:(

Vet att jag kommer att ha den paniken även denna sommar...


Men nu ska jag inte gå händelserna i förväg;)

Våren är här på riktigt nu!

Visst kommer det att bli bakslag och visst kan det tom
komma en dag med snö. Men - Idag har jag suttit ute i
bara tunna tröjan och med bara fötter! ☺


Energi får man ju av solen. Barnen kommer hem till nästa helg
så jag har en del att förbereda och fylla på tills dess.
Mina bullar var tex helt slut:)


En glutt på glasverandan på långt håll.
Fortfarande har jag inte börjat röja ut där,
kanske blir det i morgon! I förgrunden alpviden som
börjar få små videkissar:) Senare än sälgen
som redan har stora, fina kissar:)

  H&M Home har de många vårfina textilvaror.
Den här kökshandduken är väl fin att tex slänga över fikabrödetr
ute som skydd mot katter, flugor och annat oinbjudet... 

Tack för alla trevliga kommentarer i förra inlägget!
Hoppas att ni har det bra :)
KRAMAR!

15 kommentarer:

  1. Jag tog av tröjan en stund och solade i bara linnet :)

    Räkna ner är inte bra. Försöka ta en dag i taget är det bästa. Då hinner man njuta av varje dag. Jag njuter t.om. om det regnar lite på semestern. Väder är bara.... väder :)

    SvaraRadera
  2. Frk Hulda:
    Jag försöker att inte tänka så...men det dyker upp i huvudet ibland ändå;)

    "Få se nu...hur gammal var mamma när hon blev dement....jaha då är det bara si och så många år kvar tills jag är lika gammal..."

    Vansinnigt korkat och så onödigt sen!

    Annars är jag ganska normal:) Tror jag, vet inte om de som känner mig skulle hålla med ;) hahhaha

    Ha en fin kväll!
    Kram:)

    SvaraRadera
  3. Ja här har vi fortfarande bara vår. Knappt.
    Det får det vara så länge det vill. Jag kan ju inget göra åt det ändå :)

    SvaraRadera
  4. Hugan: Vet inte riktigt var du bor; någonstans i norra sverige?...men där är det ju knappt någon vår:)

    Bara en härlig vårvinter med smältande snö, islossningar och sedan säger det PANG så är det sommar:) Över en natt, fast där är ju ingen natt då - bara sol dygnet runt :D

    I alla fall är det så jag minns det:)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Inte ska du börja räkna ner nu!! Nu ska du njuta och ta en dag i taget;-)
    Städa bums ur glasverandan så du kan sitta där och ta en kopp kaffe i lugn och ro, du som redan har en. *avundsjuk*

    SvaraRadera
  6. Ulla:
    Jag ska verkligen försöka sluta räkna ner:) Så onödigt, har faktiskt inte reagerat över det innan, det har kommit automatiskt.

    Nu får jag gå in och bryta tanken så fort den dyker upp:)
    En dag i taget var det ja...eller som min mamma sa: Var dag har nog av sin egen plåga;)

    Måste ta tag i glasis. Jag vet. Kanske i morgon...? :D
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Ja men det tror jag många gör, räknar ner lite båda det ena och det andra. Är väl inte skadligt. Om det inte blir för mycket menar jag. Tror inte på det där "Fånga dagen" varje dag vid varje händelse. Det går upp och det går ner som allt annat. Huvudsaken är att man kan och har förmågan att faktiskt bara sitta ner och njuta också. En del kan i princip aldrig det. Det ska väl vara en lagom dos av allt tänker jag. Idag satt jag och stirrade ut och suckade. Härligt. Det såg faktiskt fint ut än fast det tokblåste. Sedan ryckte jag igång med skåpen :))

    Imorgon är jag ledig också. Så härligt! Det behövs efter en jobbarhelg.

    Godnatt & sov gott!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Vi har också haft sol idag, men jäklar vad det har blåst....eller rättare sagt stormat!!
    Men för att se det från den ljusa sidan, det har töat rejält idag:)
    Sov så gott och dröm sött!
    Kram♥

    SvaraRadera
  9. Jag är också ledig i morgon:) Du kan få kaffe ur de rosa kopparna med rosor på då:DDD Och nybakade bullar:)

    Nä, du vet ju att jag hatar sånt där fånga-dagen-trams. Det är bara det att för mig representerar det en viss klibbig människotyp som jag har väldigt svårt för.

    Men tanken är ju ok egentligen. Fast det ska heta: Ta en dag i taget! Typ;) (Förstår du vad jag menar?)

    Jag kan verkligen njuta av stunden. Av starka naturupplevelser. Ett möte. 9-+***************************************
    där kom nisse;) Av nisse...
    haha
    Men jag räknar ner lite för mycket;)

    Tror att jag ska skicka upp Alice till er när lille W blir giftasvuxen;)

    Kram:)

    SvaraRadera
  10. Svaret ovan var till dig Ann-Louise! ♥



    Marie: Synd att det har blåst hos dig! Här har det varit rätt lugnt:)
    Hoppas att du också sover gott
    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Hahaha vad du är rolig Karin! Klart jag vill ha kaffe ur de rosa imorgon! Ja vi få se hur W artar sig. Han kanske gör bort allt det där i alldeles för unga år. Men han har ju en far som kan smöra ännu så det kanske finns hopp :))

    Jag har svarat och skickat! ♥

    SvaraRadera
  12. jag menade förstås inte att kritiser dig Karin, hoppas du färstår det. Och visst är allt upp och ner, men ibland tror jag faktiskt det är bra att stoppa de där tankarna som gör att man inte bara kan njuta av stunden. Livet är så stressigt, i alla fall för mig, och jag behöver verkligen medvetet försöka vara här och nu, kram

    PS: ska bli kul att få se hur DIN glasveranda ser ut när dne är klar:-)

    SvaraRadera
  13. Ser att det är stor skillnad på våren hos er i Skåne och här i Stockholmstrakten.
    Vi har ju inte någon snö kvar och igår var det 12 grader, sol och jätteskönt, men, inte på långa vägar så grönt som hos er.
    Ja, du, vad ska man göra,försöka jobba på att njuta av stunden, inte alltid så lätt. Förstår precis hur du menar. Blir så arg på mig själv när man tänker så där.

    Ha nu en bra tisdag
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  14. Ulla: Jag känner mig inte kritiserad alls:)

    Vet om mina svagheter, och tack vare dig så kan jag bara säga att jag inte är en presterare; glasverandan blir städad så småningom;)))Skönt!hahhaha

    Nu ska jag ta en sväng till IKEA.
    Ha en fin dag min vän!
    Kram!

    SvaraRadera
  15. AnnChatrine:
    Du kan trösta dig med att sommaren i Stockholm alltid är både varmare och soligare än vi har här när den väl är igång.
    Det är en alldeles egen iakttagelse jag har gjort genom åren:)

    Trots att den kommer lite före här är skillnaden obetydlig. I norra Sverige har de fortfarande massor av snö!:)

    Nu slutar vi väl båda att räkna ner? Njuter av stunden lite mer utan att tänka att den snart tar slut?
    Kram, kram!
    Kram :)))

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥