tisdag 27 mars 2012

En nattlig shoppingtur

Hejsan!
Nu är jag sent ute som vanligt:)
Har varit ute och ögonshoppat i nätbutiker
en stund och hittade lite saker som jag tänkte visa er!


Snart åker jag till Lilla villa vita och hämtar min matta
och då tänker jag köpa även det här fina silverägget:) Kanske.
Fast förmodligen inte, jag brukar bli snål när det gäller;)


Den här fina glasboxen finns också där och
den kan man ju ha till mycket fint...


Dessa figurer har jag hittat på Darling things
Jomenvisst. De har sin charm:) Gillar speciellt hon
som sitter ensam och funderar t.v


Hos Broarne har Ib Laursens porslin Mynte
utökats med några nya färger bl.a den här fina
rosa-hallonröda färgen!


Den här stolen får mig att undra.
Verkligen. Varför köper man en sådan?
Är det någon som tycker att den är värd att
lägga nästan 3.000 kronor på?  Jag bara undrar.

För jag tycker att den är ful!
Men ifall någon vill köpa den så finns den HÄR!


TACK ♥
...till alla er som läser min blogg!
Och inte minst till er som berikar min dag
med att skriva en kommentar! :)

 KRAMAR!!!

11 kommentarer:

  1. Å där försvann mer än halva min lön vilket innebär att jag inte kan betala räkningarna

    SvaraRadera
  2. Det är mycket man skulle vilja ha, men å andra sidan finns det lika mycket (om inte mer!) som aldrig skulle komma in i mitt hus;)
    Hoppas du får en fin tisdag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Ja det där var fint. Men att fylla det med söta små vaktelägg blir lika dyrt. Om man inte har en hög hemma förstås ;) Vad kostar ägget? Det kan man ju ha hela året om tänker jag. När mattan ligger på plats står du där och suckar av hänförelse :)) Det skulle jag ha gjort iaf.

    Jag tycker också om Mynte-serien. Jag skulle ju detta år börja byta ut allt skräp vi har i skåpen till något finare. Men det kom annat i vägen så jag får skjuta på det.

    Nej den där stolen är verkligen inget för mig. Har sett i tidningar ibland att det finns stubbar att köpa, ha inne som sittplats eller litet bord t.ex. Den jag såg kostade 3000 kr!! Men så vansinnigt! Men det är klart. De finns ju för att det faktiskt finns de som köper dem också.

    Ha det bra idag! Nu ska jag fika och vila bort huvudvärken. Om det gick vore det bra. Det är bara att vänta ut eländet.

    Kramkramkramkramkram

    SvaraRadera
  4. frk Hulda: Men snälla...du köpte väl inte stolen också? Blä...;)
    Kram ♥

    Marie: Ja det är samma sak med mig. Men det vore inte lika roligt om man kunde få allt man ville ha.
    Jag för min del kan bli oerhört glad över väldigt lite:)En vacker gren. Eller en rund, mjuk sten.
    Kram ♥

    Ann-Louise: Ägget kostar 165:- Och visst är det fint året om:) Och det finns fusk-vaktelägg, men du är nog ingenting för fusk?

    "Det kom annat ivägen" Om du bara visste hur ofta det hänt i mitt liv!!! Bilen har gått sönder. Man har tappat en plomb. Varit sjukskriven och fått minilön. Tvättmaskinen/kylen/frysen/diskmaskinen har pajat osv. The story of my life. Och så har ju barnens behov alltid kommit först. Du vet...5 stycken;)
    Så nu tycker jag att det är lite roligt att kunna köpa sig något ibland. Kommer att hända dig också om 20 år! :D

    Det låter som att din huvudvärk är stressrelaterad? Eller har du den sorten som jag har? Värk över ögonen och ökad ljuskänslighet? Det kan jag ha i flera dagar i sträck och inga piller hjälper.

    Stubbar ...jag har också sett det! Inte klokt! Visst är det väl så mycket finare att sitta ute i skogen på en och filosofera?! Eller ta in en egen;) Du har ju tom lyxen att ha en i din säng!
    hehe Värdet på honom överstiger nog det mesta;)

    Du har ett litet paket av mig att vänta till Påsk!
    KRAMkramkram ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Ja det kommer alltid massor i vägen men om det är som du säger, ja då har jag ju nåt att se fram emot och ca 20 år då :))

    Fuskägg går bra men då ska de se ut precis som riktiga :)) Såg att de hade på vår blomm/inredningsaffär och de kostade flera kr styck. Blev sparsam. Snål låter inte bra :))

    Har oftast huvudvärk. Många gånger beror det på axlar och nacke men nu är det troligen järnet som strular igen. Har egentligen flera olika typer av huvudvärk. Det du beskrev med ljuskänsligheten och värk över ögonen brukar ja ha också.

    Hahaha har en stubbe redan, precis :)) Men snälla du, inte behöver du skicka paket. Du vet ju att jag blir överlycklig men det räcker med att jag fann dig :)) Smör smör så det dryper av det :)) Men tack fina du, då har jag något att se fram emot. Tack ♥

    SvaraRadera
  6. Huhu, gräslig stol! Skulle inte vilja ha den ens om jag fick den gratis!
    Men allt det andra var fint!
    Härlig färg på Ib Laursens porslin.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  7. Många fina saker som Du hittar på nätet kära Karin! Mycket fint finns att se i Kristiansstad oxå...Där har Elin och jag tillbringat delar av dagen...Många tuppar, kycklingar, ägg och häxor inför påsken har vi sett...Tycker själv att det räcker med tovade ägg tillverkade i fina Glimåkra och påskliljor!!! Vi ses snart!Kramar Maria och Elin

    SvaraRadera
  8. AnnCathrine: Har blivit så sugen på en ny klocka sedan jag såg ditt förra inlägg. Har du månne någon i din butik? Ska gå in o kolla i morgon:)
    Kram:)

    SvaraRadera
  9. Maria: Ringer dig på torsdagkväll !
    Kramar!! ♥

    SvaraRadera
  10. man kan få totalt habegär när man ser allt vacker som finns. Jag försöker för det mesta tänka - en sak in - en sak ut. Annars skulle det bli proppfullt hemma:-)

    SvaraRadera
  11. Ulla: Ja det gör jag också. Men jag ställer undan det och byter ut;) För det kan mycket väl hända att jag tar in det igen. Har lite säsongssaker: Sommar. Höst. Jul. Vinter. Vår. Påsk. Midsommar:)
    Skulle behöva en bättre förvaringsplats för min man gillar inte att jag tar utrymme med sådana grejor i garaget:)
    Kram.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥