fredag 23 mars 2012

En sommardag!

HEJSAN!

Idag när jag kom hem från jobbet (kl 16) hade vi
+30 i solen på vår altan!

Före:Efter:
Kolla vad solen tar !! hehe  


Så skönt att få sol och luft på sina fötter!


Och att sparka av sig foppisarna som
jag har haft i några dagar nu...


Var bara tvungen att köpa jordgubbar:)


Och fylla min Ikea-skål med vindruvor till kvällen...


Och så godis förstås :) Det är ju min myskväll!
I morgon kväll känns det inte lika roligt
för då ska jag upp med tuppen.

Ännu tidigare än vanligt måste jag upp och iväg till
jobbet på grund av att sommartiden
slår till under natten!:(

 

 
Lite fräscha tulpaner fick också följa med hem


Men allra finast ändå är väl de blommor
som växer på backen!?

I morgon är jag alltså ledig och det ska bli så skönt!!!

Nu ska S ochjag laga lite kvällsmat,
 har tagit fram lax ur frysen.
Sedan jag flyttat ner hit har jag fått lära om
hur måltiderna ska benämnas:

Här är det
Frukost - Middag - Kvällsmat
Uppe i Norr var det
Morgonmål - Lunch - Middag
Konstigt det där...

Hoppas ni har det lika skönt som jag har det just nu!
KRAMAR!!!

PS: Kan någon försöka få mig att fatta hur/var jag hämtar det kommentarsfält som har plats för svar under vart och ett av alla kommentarer !???

5 kommentarer:

  1. Jag har suttit inne vid ett skrivbord hela dagen och när jag kom hem strax efter fyra var det skugga på min balkong. Å andra sidan hade det varit skugga där länge. Har bara lite morgonsol. Å trött som ett snöre var jag så jag slocknade. Nu har en pizza landat i magen och jag kan inte röra mig.

    Har tyvärr glömt hur man gjorde för att få dit den där svarsgrejen. Hoppas nån annan kan hjälpa dig.

    SvaraRadera
  2. Du är för rolig, du! Här har det landat en laxmiddag och ett glas vin, men jag kan fortfarande röra mig;)
    Det går bara bättre och bättre faktiskt;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja jag vet ju som vanligt inget om hur man ändrar. Vi åt kassler till middag. Du vet ju att det heter det här ;)

    Oj så varmt ni hade det i solen. Du har verkligen lätt för att bli brun. Vilken tur du har. Jag blir inte brun.

    Ser att du har samma godistycke som jag. Jag fick tulpaner igår. R hade köpt söta små gula tulpaner. Har aldrig sett så små tidigare. Ha en riktigt härlig ledig lördag! Jag är också ledig i helgen.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Vi har inte 30 grader i solen, men det töar för fullt! Lovely! "Morgonmål" - det har jag aldrig hört! Kanske har vi blivit mer "internationella" häruppe under min levnadstid (ha ha) o kallar det helt enkelt för frukost! Ha en skön helg! Kram från norr

    SvaraRadera
  5. Visst är det ljuvligt att vara barfota!! Godisen ser god ut, tur du är en bit ifrån mig:-)

    Härliga sommarbilder! Kram

    PS jag har det där kommentarsfältet men jag vet itne hur jag fick dit det, det bara fanns där en dag. Bra tycker jag.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥