söndag 11 mars 2012

Ja ska int flytt!

Hejåhå!
Däremot vill jag bli av med en massa grejor!!
Så jag köpte 20 små kartonger på Rusta. Billiga och fina:)
Och packade ner allt som låg undanlagt på olika
ställen i garaget och inne i huset.
Två stycken har jag kvar.
Hittar nog något att stoppa i dem också! 



En mur av kartonger blev det.


Jennys gamla vinglas.
 
 
Många grejor ska bort!
Barnen byter ut sina saker och de gamla hamnar
hos oss. Att göra vad vi vill med.
Så vi tänker ha en Garageloppis:)
Så småningom.

 
 
Idag har det varit soligt och fint ute. Vi har rensat lite i
rabatterna och tagit ut några trädgårdsmöbler. 


På altanen blåste det lite, så vi hade
jackor på oss när vi drack kaffe:)


Som sagt:
Det är svårt att få till proportionerna
när man fotar. Koppen är inte så smal nertill och
vid upptill i verkligheten. Den ser ut som den S håller i
på andra sidan bordet.

Har ni provat att ta bilder på ett kakfat i tre våningar?
DET är jättesvårt!

 
 
Jag har planterat pensévioler i en kruka på trappen.

 
 
 Nisse är förstås med ute hela tiden. Plasten från den
gamla poolen är uppvärmd och go att ligga på i solen:)


Och när han kommer in så är han ganska trött.
Eftersom det är just Nisse så ligger han inte i fåtöljen
utan uppe på ryggstödet med ett ben hängande på vardera sidan ;)
Då kan man passa på att tugga lite på blombladen samtidigt...

Ja det var den här dagen!
I morgon är en annan och då är jag ledig!!!
Ha det så gott!

Kramar!

7 kommentarer:

  1. vilken bra idé med flyttlådorna! Så skönt att ni kan ta ut era trädgårdsmöbler redan, här är fortfarande för kallt..

    SvaraRadera
  2. Oj, vad glad jag är att jag inte har en massa grejer i kartonger längre! Såååååå skönt att göra sig av med allt man inte behöver, det ger ny energi!
    Mitt tips är alltså att ha loppis så snart som möjligt!
    Kraaaaaaam ♥

    SvaraRadera
  3. Oj, vad härligt att få ta fram trädgårdsmöblerna, vi får nog vänta några veckor till!
    Hoppas du får en fin start på vecka 11:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Bra idé att plocka ihop en massa "onödiga" prylar som man inte använder! Kanske man skulle ordna en liten loppis.
    Nisse ser underbart skön ut där han ligger och myser. Våra två katter har också börjat gå ut frivilligt igen, man riktigt ser hur dom trivs, rusar runt, vässar klorna i träden och landar till sist på trappan i solen.
    Ja, jackorna på var det här också igår, men vad gör det, härligt att sitta ute och fika.

    Tänk att Loreen vann, precis som de flesta trodde, och tyckte.
    Jag höll som sagt på Lisa eller Torsten, ja, se hur bra det gick för dom då! Fick "några" sms från goda vänner i lördags kväll, dom tyckte det var väldigt lustigt!

    Ha nu en riktigt bra vecka
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  5. Men så roligt att röja runt, kasta och packa ner i lådor. Mitt stora nöje ;) Det blir ju så bra sedan.

    Vad härligt det ser ut med barmark. Ingen snö, torrt och lite vårligt. De där röda kopparna/muggarna tycker jag mycket om. Tror att jag har kikat på samma modell på någon webbshop som jag glömt namnet på. Bilden är precis som den ska vara tycker jag :)

    Tur Nisse håller koll på er. Vem vet vad ni annars ställer till med :)) Du är som en virvelvind när du sätter fart, säkert.... ;)

    Ser att du är ledig idag. Jag också. Behövs verkligen. Känner mig sliten efter en jobbarhelg. Vi är ju bara två personal hela helgen.

    Nu ska jag försöka komma igång.Det går lite trögt. Hade tänkt greja lite med köksbänken och ett skåp idag. Ta bort. Bereda för nytt. Ja du vet. Det gamla vanliga :)

    Ha det bra idag. Hälsa S & N ;)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. hihi vilken härlig stil han har Nisse! ;)Skönt att röja, men jobbigt.

    Å här är det INTE vår, bara storm :(( Förvisso sol, men...vågar ju inte gå ut, man kan ju bli ännu mera (ur)blåst.

    Ha nu en skön dag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. så härligt att rensa och ha en liten loppis...
    så härligt det ser ut:)
    fin måndag till dig
    kram
    sandra

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥