måndag 5 mars 2012

Katter och trollpackor

Hej, hej!

Har gått runt i huset efter jobbet ikväll
och tittat mig omkring lite. Känner för att trolla.
Någon som har ett bättre begagnat trollspö
som fungerar?  

Simsalabim!
Taket nymålat! Fönstrena putsade!
Skinande blankt överallt! Onödiga saker borta!
Tvätten manglad! Bokhyllan rensad och dammad!
Alla projekt vid symaskinen - klara!
Plus tusen andra saker som behöver tas itu med,
bara att peka med trollstaven:/

Drömma kan man ju...


Samtidigt som jag gick runt fotade jag fyra
av mina tavlor. Eller katterna på dem. För jag har alltid
med en katt någonstans på tavlan. Ibland ser man den
knappt, men den finns där någonstans:)


Vår alldeles egna helt levande katt vässer ofta sina klor.
Så att han ska kunna klättra bättre i mina gardiner.
Och även förstöra soffan lite mer effektivt.
Det är där han finslipar dem efteråt...

I morgon bitti har jag sovmorgon.

Men i stället jobbar jag till 21.30
Fast jag ska åka en sväng till tandkliniken i Vä
innan jag börjar, så det blir inte så värst mycket
sovmorgon ändå. Så är det ofta. Något
annat som klämmer sig emellan.

Nu ska  jag klämma ner mig i min säng:)
Ha en fin ONSDAG!

Och så har jag fått en följare till: fina Malin!
9 - 8 till mig, Ulla ;))) hehe


KRAMAR!

9 kommentarer:

  1. Ajajaj. Det där var inte bra. Jag måste nog göra en insats:-). Och då menar jag inte med trollspöt, hahaha! Glad att du hittat mig och jag dig!

    SvaraRadera
  2. Smart klöspelare ni ordnat. Min Iris använder hallmattan.

    Om du lyckas få tag i ett sånt där trollspö vore jag tacksam om du kunde tipsa om inköpsställe

    SvaraRadera
  3. Om jag hade ett sånt bra trollspö vet jag inte om jag skulle låna ut det ;) Jag får nog ta o trolla med händerna o göra jobbet alldeles själv. (det blir en del städ o tvätt idag, ska väl hinna med lite uteliv m kidsen oxå - vi har ju sportlov!!)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det trollspöet hade jag oxå behövt...
    vill rensa och börja om från noll....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Har ofta önskat mig ett trollspö!
    Tänker att om bara ALLT var ordning och fint,då kunde jag skänka trollspöet vidare, för om det bara var ordning och städat överallt, då vore det ju så lätt att hålla efter, eller...

    Önskar dig en bra vecka

    SvaraRadera
  6. En sån liten buse till katt va!
    Ha en fin kväll!
    Kram 3 Tanter.

    SvaraRadera
  7. Njaa...det blir bara sämre och sämre kvalité på trollspön. Vid massproduktion blir det så. Meeen...om jag hittar ett ska du absolut få det. Ska leta bland fjälltopparna imorgon. Har jag tur finner jag flera. Du vet ett riktigt bra spö av en alldeles riktig trollpacka, nån liten fjällhäxa ;))

    På torsdag far vi hem. Då avrundar jag den kvällen med en bloggrunda och "masskommenterar" för under de här dagarna har jag inte kommenterat nåt alls, knappt läst hos någon heller.

    Hoppas det gick bra på jobbet. Godnatt & sov gott!

    Kram <3

    SvaraRadera
  8. Hej! Känner mig trött och lite sliten ikväll. Börjar tidigt i morgon bitti så det bidrar nog till att jag är trött:) Lite sitter det allt i huvudet också;)

    Ulla: Det är jag med:) Lycka till med dina följare hehe;)

    Frk Hulda: Ska jag absolut göra!
    men tills dess så betar jag av
    mina högar så sakteliga...:)

    Birgit: Nej, det skulle nog inte jag heller göra;) Ha ett fortsatt skönt sportlov!

    Sandra: Undrar om det är vårens intåg som får en att känna så? För det vill jag också göra! Tror jag ska köpa en lott i morgon...:)

    AnnCathrine: Nja...så fungerar det tyvärr inte här hos oss;) Ganska fort så är det en massa saker på hög igen:)

    Tanterna: Ja, det är han allt:) Nästa vecka ska han kastreras, kanske blir han lugnare efter det...

    Ann-Louise: Godnatt själv och ta det försiktigt när du traskar upp på fjället. Inte helt säkert att de där fjällhäxorna är så snälla;)

    Kramar till er alla! ♥

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥