lördag 3 mars 2012

Hemma och hos Emma

HEJSAN!!

Solen skiner, himlen är blå..tralla-lalla-lalla-la-la


Det har varit ännu en fin dag här i Skåne!
Jag har varit ledig, men i morgon jobbar jag (tyvärr).
Är inte överdriver förtjust i att arbeta på helgen när S är ledig
Naturligtvis har dagen gått jättejättejättefort, snart är det afton!


På köksbordet blommar en vit pärlhyacint just nu.


Och forsythiakvistarna är snart utblommade.
Brukar slänga dem när bladen börjar grönska och det gör de ju nu!

Har satt upp en ny tavla på väggen som jag målade förra veckan.


Fler konstverk:
Alice har ritat av Nisse, mig och sig själv.
Finns det något finare än små gulliga barnteckningar?!


Denna nyinköpta lampa "Maskros" från IKEA passar perfekt i sovrumstaket hos E & J.

Vi åkte till MAXI Krsd i morse. Handlade där - bla violpenséer,
ännu ett vårtecken:) - och gick sedan upp till Emma
o Jonte för att få lite kaffe och en pratstund.
Vad mysigt det är att ha dem att
upp till när man är i stan:)



Förutom taklampan hade de även köpt ett matrumsbord
och sex stolar:) Riktigt fint börjar det bli!

Blir nästan sugen att flytta till stan när jag är där,
men sedan när vi kommer hem igen så känns det ändå rätt
bra att bo lite grand ute på landet:)


Bäddade rent i gästrummet igår.
Våra gäster får  inte vara kattallergiker för Nisse skulle ju
som vanligt "hjälpa till". Han var så busig att jag gick ut från
rummet och gjorde lite annat ett tag. När jag kom tillbaka så
möttes jag av den här synen
Nuss! Han är väl för söt!!!

Hoppas ni har en fin helg. Vi tittar väl på Schlager ikväll!?
(Gillar egentligen inte schlager;))

KRAMAR!

6 kommentarer:

  1. Hej!! Pärlhyacinter är söta. Det är verkligen fint att ha dem så där som du har.

    Vad du är duktig på att måla! Är det ett ansikte där uppe till vänster i hörnet?

    Men vad Alice är duktig på att måla hon också! Bara fem år och får till det så bra med kropp, armar och ben. En rosett i håret har ni fått också! Bokstäverna är ju jättefina och tydliga. Måste säga att hon är verkligen duktig. Tidig på saker och ting kanske i övrigt också. :)

    Verkar som en fin dag för er. Vilken tur att Emma bor där. Att ta en fikapaus så där gör det hela ännu godare.

    Men Nisse. Nisse är ju Nisse. Vad kan man säga :)) Han är ju för rolig alltså. Lik sin matte. Tror ni är ganska lika ;))

    Vi ska titta på spektaklet "Andra chansen". Gör vi inte det blir dottern ganska upprörd. Spektakel eller inte återstår att se.

    Synd att du jobbar imorgon. Hoppas att det går bra.

    Lördagskram ♥

    SvaraRadera
  2. Hej Ann-Louise ♥
    Tack allt beröm :D Jag vet inte om jag är särskilt duktig på att måla, men tavlorna fyller sin funktion. Jag slipper köpa och ingen annan har dem:)

    Inget ansikte, men i alla mina tavlor finns en katt gömd någonstans:) Ska ta en närbild på den som finns i just denna tavla i morgon;)Tycker faktiskt att den blev ganska söt:/


    Maya är 5½ och Alice är 4½. De tycker båda mycket om att rita och skriva. Som de flesta i vår familj:)Så de tränar mycket båda två...

    Nisse, ja:)
    Emma har varit hemma i kväll och provat sin balklänning från studenten. Han var som vanligt villig att hjälpa till:) Tyll och Nisse går inte bra ihop så vi fick sätta ut honom tills vi var klara:)

    Andra chansen, ja vad ska man säga? spelar inte så stor roll för jag hoppas verkligen inte att någon av dem ska representera Sverige. Håller fortfarande på Loreen. Möjligvis Danny:)
    KRAM♥

    SvaraRadera
  3. Du är verkligen speciell du :) På ett positivt sätt alltså :))

    Idag blir det garagporten igen med kaffe och nybakad sockerkaka. Och du hänger naturligtvis med ;)

    ♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga foton med beskrivningar till.

    Å varmt tack för din kommentar hos mig. Den värmde fint.

    SvaraRadera
  5. Ann-Louise: Ååååå vilken god sockerkaka! Kände du att jag var där ;) ?
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. Nisse - katt utan kropp:-). Härligt med katter. Min släper runt på precis allt hon hittar, diskproppen, skedar med mera.

    Vad bra du är på att måla, önskar jag jag kunde, men jag är kvar på Alice nivå. Hon målar fint för att vara så liten men är man vuxen som jag är det inte lika charmigt:-)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥