tisdag 27 mars 2012

Ledighet i sikte?

 Nyss hemkommen från arbetet.
Kvällen är ljummen och stjärnonrna lyser som små ädelstenar
på himlen. Lite konstigt känns det, för det borde
vara kallare ute när det är högtryck
 så här tidigt på året.


Min lilarosa tulpan har slagit ut och är så här fin nu:)


Hittade Nisse på köksbordet ikväll. Djupt sovande.
Ser inte särskilt bekvämt ut:)

I morgon jobbar jag den näst sista dagen
innan Påsklovet. Ska bli skönt med lite ledighet.
Här finns så mycket som behöver göras så jag vet inte
i vilken ände jag ska börja:)

Har en HÖG hög med sömnad.
Ändringar. Lagningar...ni vet...Golven behöver skuras.
Fönstren är oegnomskinliga ...nja, men nästan:)
Städning...Mangling...Tvätt.
Lite Påskbak skulle inte skada.
Förbereda Påskmaten...

Vaddå LEDIGHET! ??

Godnatt! ♥

8 kommentarer:

  1. Hmmm...mina tulpaner blir alltid så snabbt gula i bladen. Fast jag tar väl hand om dem fel. Ska man inte stoppa ner några sockerbitar i vattnet, tycks jag ha läst någonstans.

    Men stackars Nisse. Ser ju ut som om han dött hängande med huvudet över kanten :)) Han är verkligen rolig :)

    Det finns väl alltid massor av göra. Det är bara att blunda. Det gör jag ibland. Ikväll var det inte lika stjärnklart ute. Några bara. Lite kusligt ute ikväll. Mörkt och blåsigt. En av hundarna morrade in i mörkret och jag höll på dö av skräck då :))

    Sov gott fina du!

    ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. OJ, så mkt du har tänkt göra... det går bra att läsa en bok oxå ;) Här behövs det oxå städas, ska göra ett ryck senare idag,är ju hemma med Freja idag. Men först måste jag jobba. (fascinerande det där, jobba fastän man är hemma med sjukt barn, men om jag inte gör det, så får eleverna inga uppgifter o jag får ju ingen vikarie på så kort varsel...) Men läsa Twilight är inte så jobbigt, mest skoj :) Ha en skön dag o ett härligt påsklov. Vårt lov ligger efter påsken.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fönster? Ska man kunna se ut genom dom? Trodde bara dom var till för att skydda mig här inne från blåst och regn...

    SvaraRadera
  4. Nisse.. ;-) Så sött! men inte ser det skönt ut inte, fast det är det nog i deras värld :)
    Du har mycket på din lista att göra också ser jag. Ledighet? nä det brukar knappast resultera i att sitta i en skön fåtölj och läsa...
    Men ta det lilla lugna, det fixar sig med allt ändå!

    SvaraRadera
  5. Ann-Louise: I kväll är det minsann inte stjärnklart här heller. Det blåser och har börjat kännas som höst igen:)
    Jag är väldigt trött ikväll. Jobbar sista dagen före lovet i morgon. 13 - 21.30
    Skönt ska det bli att få gå in i sin bubbla och slippa surret på jobbet ett tag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Frk Hulda: Du har så rätt. Men nu har det gått lite över gränsen här, har inte putsat sedan advent:)
    Kram:)

    SvaraRadera
  7. Birgit: Ha ett skönt Påsklov du med med din fina lilla familj:)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hugan: Ska försöka ta det lugnt, just nu skulle jag helst inte vilja vara hemma i påsk. Bara lämna allt som det är och åka iväg!
    Kram:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥