torsdag 1 mars 2012

Gungeligung

Gokväll!

Tror jag ska köpa en gungstol till verandan i vår:)
Måste i alla fall provsitta den nästa gång jag är på IKEA.
Skulle vara så skönt att sitta i solen med en bok och gunga.
Fast jag skulle nog bli väldigt trött av både solen
och gungeligungandet.Och flytta över till
hammocken som står i skuggan:)
Och fortsätta gunga där tills
jag somnar... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Mina tankar är vårliga nu, för det börjar
synas ute att den är på väg:) Vi är ju dessutom
inne i MARS månad!

Någon som har försått frön ännu?:)

Bilden blir suddig när jag förstorar den.

Passerade Älmhult
på väg hem från Växjö idag (där jag har varit på en
utbildningsdag tillsammans med en kollega).
Det byggs ett nytt Ikeavaruhus där och
det har redean kommit upp i två
våningar på vissa ställen:)
Spännande!

Det gamla ska användas till muséum för det var ju där
allting startade en gång...   

Den här fina vasen kostar 199:- och finns
även i en lägre variant för 99:- Ny för säsongen:)
På IKEA då, ja!



Tog in dessa forsythiakvistar för tre dagar sedan
och de blommar (nästan) redan:)
Skulle sitta fint i vasen ovan:)


Och så här ser det ut när jag sitter vid datorn på kvällarna!
Nisse ligger i stort sett alltid i mitt knä:D Han har piggnat till
ordentligt nu och är igång precis som förr:) Han har bara två
växlar:
Full fart framåt/uppåt/neråt/till höger/till vänster/i cirklar eller
pladask ner i någons knä
alt. i en trång låda:)

Nu ska jag gå o lägga mig!
Ännu en tidig morgon i morgon:(((

 Och i morgon är det ju fredag!!!!
IGEN. Tjoho!

KRAMAR!


12 kommentarer:

  1. jag hade en gungstol på verandan under många år när barnen var små (i det hus vi bodde då). Perfekt avkoppling. Kära gamla IKEA, men pappa var med och ritade det allra första varuhust i Älmhult och nu ska det bli muséum. Spännande!

    SvaraRadera
  2. Du har ju redan en gungstol - mormors gamla :)!
    Gossa lilla Nisse från mig! Skönt att han e pigg igen!

    Puss, puss

    SvaraRadera
  3. Har faktiskt en gungstol på uteplatsen, och det är precis som du säger, man blir lätt sömnig av att sitta där och gunga. Men, det är mysigt och väldigt fint med gungstol.
    Härligt att Nisse har piggnat till!
    Så gullig han ser ut när han ligger i ditt knä!
    En av våra katter, Molly skulle gärna ligga i mitt knä när jag sitter vid datorn, men hon har lärt sig att jag inte vill det, det blir så trångt, så nu kommer hon alltid och lägger sig i stolen brevid och kurrar när jag sitter vid datorn. Annars ligger hon nästan alltid i mitt knä, hinner knappt sätta mig innan hon ligger där.


    Vet inte om du sett det, men jag svarade på din kommentar i mitt
    senaste inlägg, du är såå välkommen till Södertälje och Blommiga Rutan!

    Trevlig helg
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Ulla: Jaså, då blir det ju lite extra känsla för dig att gå på IKEA muséet:) Lever din pappa fortfarande?

    Ha en fin fredag!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Lisa: Nej det är inte min gungstol. Mormor ville att Emma skulle ha den, så jag kan inte ta ut den; kanske skulle den fara illa. Den är ju så gammal:)
    Och Emma vill faktiskt ta den när hon får plats:)
    Puss! ♥

    SvaraRadera
  6. AnnCathrine: Ja nu har jag läst den;) Vi ses i sommar i din butik hoppas jag! Är den stängd under någon period?

    Ja de är verkligen sällskapssjuka dessa katter! Nisse han stiger alltid upp och följer med från rum till rum om han inte sover jättehårt. Då kommer han när han vaknar:)

    Ja, det är mysigt med en katt! Eller två;)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag har också kollat in de där gungstolarna, de är ju så fina. Men de ska ju vara sköna att sitta i också, så nästa gång jag åker dit ska jag banne mig testa;)
    Ha en underbar fredag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  8. Har en gungstol i sovrummet, används mest som klädhögshållare....en annan står i garaget, överbliven, funderar på att ta den till stugan iof.
    En hammock skulle jag gärna ha, men dessa dynor som ständigt ska plockas in...fast skönt sover man i dom :)

    Vårkänslor njaaee, med en meter snö och stormvindar så är det en bit bort. det var förvisso sju grader varmt och töade friskt igår, men det får gå en månad till, än är inte vintern klar här.

    Ha nu en allatidersskönfredag! :-D

    SvaraRadera
  9. Marie: Vi får återkomma till vad vi kommer fram till om gungstolarna; om de är värda att satsa på:)
    Ha en fin fredag du med;)
    kram ♥

    SvaraRadera
  10. Hugan: Vi har suttit ute mot solväggen och fikat idag:) Ingen snö har vi och snödropparna blommar för fullt:)

    En klädhögshållare!! Vilket bra ord! Kanske skulle man rita en sådan möbel...Hur skulle den se ut tro!?
    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Jag hoppas att jag får ordning och reda på övervåningen så att jag får plats med min farmors gungstol. Vi har ju snö i massor men det vet du ju redan. Ska nog försöka åka lite skidor med barnen i helgen. Kanske vi far till fjälls på måndag. Får se hur det blir.

    Nu ska jag gå ut med hundarna och halka runt. Hade plusgrader och nu minus igen. Det blev verkligen halkigt. Tycker inte om det. Jag är för klumpig för plusgrader och sen minus :))

    Ha det bra i helgen du, Nisse och S!

    Fredagskram till dig! ♥

    SvaraRadera
  12. Ann-Louise:
    Ta det försiktigt nu! Tur att dina hundar inte är stora och starka och drar runt dig som en vante på isiga vägar:)

    Ha det skönt ute på skidorna i morgon, hoppas att solen skiner på er! Att åka skidor i solen har definitivt sina poänger också:) Men använd solglasögon så du inte skadar ögonen.
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥