söndag 4 mars 2012

Sär skrivning och lite annat.

Hejsan!

Tänkte skriva några ord innan jag går o lägger mig.
Den här dagen har inte varit så skön. Solen
har bara tittat fram sporadiskt och
vindarna har varit kyliga.


Jag har jobbat hela dagen och ska göra det även
i morgon. Vi kör 10,5-timmars-pass:)

Lampan härovan är från IKEA och jag tycker
att den liknar en dusch. Eller ett flygande
tefat:)Undrar hur den ser ut när den
är tänd för så här är den ju inte
speciellt fin. Kall och  o-mysig.
Då är ju den här mycket tuffare.
Fast inom ett annat användningsområde.
Klämlampa från House Doctor.
Gillas:)


GILLAS!
görs även dessa små damer som på bilden tvättade sina
trädgårdsmöbler hemma på sin altan i  fredags
Man kan rätt tydligt urskilja vilken som är
öppen och oblyg och vem som
är lite tystare och en
liten aning blyg!?



Den här helgen har jag inte köpt hem några nya tulpaner
eftersom förra veckans fortfarande är så här fina:):)
Och så har jag ju jobbat. S bryr sig inte så mycket
om blommor, han har suttit och kollat på skidor
mest hela dagen. Fast han hade maten färdig
när jag kom hem:) Rotsaksgratäng
och fläskkotletter, mums!

Har iakttagit på fb att nutidens ungdomar särskriver
väldigt mycket. Undrar hur det har blivit så?
Motor båt
Vardags rum
söt nos
osv - det låter inte klokt i mina öron. Blir väldigt
förvirrande och får dåligt flyt när man ska läsa.

Dags att sova nu; vill bara
hälsa Helen välkommen
som följare till min blogg först!
Nu har jag 8!

Trodde inte att jag skulle få fler än en
(A-L) ;)

Så roligt!!!
Kram!



7 kommentarer:

  1. jag har också 8, kul! Hade gärna haft 888:-)

    Det där med särskrivning har jag aldrig förstått varför, men det är som du säger otroligt vanligt.

    Är det dina barnbarn på bilden? Kram

    SvaraRadera
  2. Svårt att inte vilja bli en följare när man väl hittat hit. Tycker om enkelheten och dina fina bilder.

    SvaraRadera
  3. Hittade dej genom fröken Hulda ( som jag oxå precis hittat...)
    Fin blogg som jag kommer återvända till!
    Haroxå precis sett filmen 2012, men jag sov mej mest igenom den, så overkligt...
    Kram o på återseende!

    SvaraRadera
  4. Grattis till åtta följare:)
    Jag retar också upp mig på alla "förkortningar" de unga skriver (ja, även vuxna), känns som den riktiga svenskan håller på att försvinna!!
    Hoppas det går bra att jobba idag/kram♥

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Ja svenska språket vet jag inte vart det är på väg...det misshandlas och förkortas, felstavas och ersätts av engelska
    ord...
    Kan nog behövas ett eget inlägg om detta;))

    Ja, Ulla, det är två fjärdedelar av mina barnbarn som städar sina utemöbler:)

    Fröken Hulda - Kul att du tittar in! Jag läser din blogg ganska ofta. Tycker om ditt sätt att skriva:))

    Marie: Alltid roligt när någon ny lämnar ett avtryck:) Ska gå in och läsa din blogg senare!

    Marie: Det har varit en bra dag på jobbet, jämn ström med varierande arbetsuppgifter och det gillar jag:) Dagen känns inte så lång då:)

    Ha det så gott!
    Kramar :)

    SvaraRadera
  6. Ok då. Jag skriver väl en kommentar hos dig :)) Men du är den ende ikväll jag besökt. Kan ju inte bryta en vana förstår du ;)

    Här blir det en tidig kväll. Fjälluft gör en trött. Jag och barnen har klämt in oss i lilla rummet. Jag uppe på bäddsoffan, S på den utdragbara delen och lille W på en madrass på golvet och sedan finns det ingen plats kvar. Jag ska sväva över dem båda till min säng. R jobbar så han kunde inte följa och hundarna lämnade jag med glädje hemma. Jag har ju lite semester ;) Tonåringen kan inte lämna sin dator. Ja så är läget här.

    Särskrivning är bland det värsta jag vet och blir mycket irriterad över det. Särskrivning kan förstöra en hel text om det blir för mycket. Men jag måste säga att även jag gör fel i bland, även solen har sina fläckar hehe, svårt att veta om det verkligen ska vara sammansatt eller vad det nu heter :))

    Nej, nu ska jag titta i en tidning en stund sedan lägga mig. En ny dag i fjällen väntas.

    KRAM! och ett hjärta förstås men det fungerar inte på den här datorn, konstigt...

    SvaraRadera
  7. Ann-Louise:
    Åååhhh...du är då för snäll som ger en kommentar till BARA mig :D

    Ja det förstår jag att ni har det trångt och mysigt. Trångt är ju mysigt när man trängs med dem man vill vara nära:)Om det inte är 30 grader varmt vill säga...

    Ovanslaf...skulle jag inte kunna sova i! Låg på "fel" sängsida en natt på mitt hotellrum i Sthlm och vaknade flera gånger av att jag kastade mig åt fel håll och höll på att ramla ner på golvet. Trodde S skulle ta emot mig (Kastar mig ofta över honom på nätterna;) ;)

    Ser nu att du inte ligger i ovanslaf utan uppe på en soffa. Förståndigt av dig att inte kväva barnen med ett obehärskat fall genom sängen rakt ner på S...eller en dubbel saltomortal ner på stackars W som skulle bli helt platt. Du får ju tänka på att det här är den verkliga (fjäll)världen och inte en tecknad film där platta barn blir som nya igen efter fem minuter.

    OJ vad jag svamlar, måste nog lägga mig nu! för många tidiga mornar ;D
    KRAMAR till er alla ♥♥♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥