onsdag 28 mars 2012

Idag är jag svag

Idag är det inte min dag.


Har krympt ihop och känner mig som en blottad
gammal stubbe med för stora kläder.
Vill gömma mig i fjolårslöven.


Krypa ner bland vitsippor och gammalt gräs.


Men istället plockar jag en liten bukett
och går hem till värmen.


Sätter blommorna i en vas på köksbordet
och tänker att människor kan vara väldigt dumma.
Elaka.

Jag undrar vad de får ut av det, vad det ger.
Någon slags tillferdsställelse
eller bara tomhet?

Jag hoppas på tomhet för det
verkar mer normalt trots allt.

Idag är jag svag
Idag är jag inte särskilt underbar...




17 kommentarer:

  1. Åh men kära du, du är alltid underbar. Vilka knäppa typer det finns....

    Jag mailar nu.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. En STOR kram och tänk på mitt förslag

    SvaraRadera
  3. Men Karin: bara för att någon säger något elakt så betyder det inte att det är sant!! Du har ditt värde och du är precis så underbar som du vill vara. Strunta i dumma människor, det säger mer om dem än om dig!! KRAM

    SvaraRadera
  4. Men du, det där lät inte bra! Tänk att det alltid ska finnas människor som måste trycka ner andra för att på något konstigt sätt känna sig bättre själv. Så himla lågt!!!
    Stor kram♥

    SvaraRadera
  5. Känns som du behöver en BAMSEKRAAAAAM ikväll och vi är många som vet att du är jätte - jättebra
    ♥ ♥
    ♥ ♥ ♥
    ♥ ♥
    Chris

    SvaraRadera
  6. Ann-Louise: Du har svar i din inbox nu:)

    SvaraRadera
  7. Susanne: Jag tänker och tänker. Vi ses i morgon!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Ulla: Jag försöker att stålsätta mig men det är så svårt! Tack för dina uppmuntrande ord ♥
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Marie: Dessutom en religiös person. De ska väl behandla folk med respekt tycker man...
    Kram ♥

    SvaraRadera
  10. Chris: Tack för alla hjärtan ♥♥♥ och bamsekramen! Jag ringer dig i helgen!
    Kram:)

    SvaraRadera
  11. Men ÅH!!!
    Du är en fantastisk person!!!
    Stoooor kram till dig!!

    SvaraRadera
  12. Åh den där eländiga känslan känner jag igen...skönt att du kunde hitta lite glädje i de rara blommorna, och en hel del styrka i de varma kommentarerna du fått!!
    Hoppas du laddat om och får en fin dag idag!! Det är du värd!
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  13. Dumma människor och människor som inte tänker efter innan kan verkligen trycka ner den starkaste människa. Som du undrar jag vad dom egentligen får ut av det. Finns det verkligen personer som tycker om att såra andra? Ja... jag tror det. Människor som inte är klara med sig själva, som saknar självförtroende, som själva blivit utsatta. Istället för att ha lärt sig av eventuellt egna dåliga erfarenheter projiceras det egna dåliga måendet på andra.

    Stor och varm kram till dig ♥

    SvaraRadera
  14. Åhh, jag blir så arg när man hör sånt här!
    Ja, du världen är full av elaka, missunsamma, avundsjuka och olyckliga människor.Brukar försöka tänka när man stöter på elakhet att, jaha, vad har du varit med om då, vem har varit så elak mot dig att du måste ta ut det på andra?
    Hur dåligt mår man om man är elak mot andra? Eller mår dom här människorna inte ens dåligt av det?
    Mår dom kanske bra av att vara elaka?
    Fy, så tråkigt, måste säga att elaka människor är det absolut värsta jag vet!
    Nu vet jag ju inte alls vad det gällde i ditt fall, men jag hoppas att du kommit över det nu, se bara så mycket fina kommentarer du fått! Hoppas att det har fått dig att må lite bättre.

    Varma kramar
    Anncathrine

    SvaraRadera
  15. PUSS & KRAM!!
    Du är BÄST!!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥