torsdag 8 mars 2012

Solig helg!?

Hej!! ☺

 Lite tidigare inlägg i kväll, fast jag  har jobbat till 21.30
Men nu, ni!!! Nu har jag ledigt ända tills onsdag kl 15:)

Och det har utlovats sol och vårväder i helgen!


Idag är det Internationella Kvinnodagen.
Vad tycker ni är det bästa med att vara kvinna?

Den frågan fick ett femtiotal kvinnor i  en av våra
morgontidningar  idag. De var ganska eniga i sina åsikter;
beroende på var i livet de befann sig:) 

Äldre kvinnor tyckte nästan uteslutande att det bästa
var att vi kan föda barn.
Yngre kvinnor tyckte att det var det faktum
att det finns fler modeller, mönster och färger 
på kläder och skor än för män.
Hallå??

Hoppas att även de så småningom får
insikt i vad som är väsentligt i livet;)
Inte i någon fas i mitt liv skulle jag ha svarat så.


Så här såg det ut i morse när jag släppte ut Nisse.

Och så här såg det ut på altanen.
Här räknar jag med att inom ett par dagar sitta
och dricka kaffe utan ett spår av snön:)


Med de här stående på bordet :D
Vi får väl se...bilder kommer på vårmyset;)  
eeeh...om det blir nå't
Sitter här med en liten Nisse i knät som vanligt.
Tala om go' och sällskapssjuk katt!
Ha en skön fredag!

Kram på er!♥

8 kommentarer:

  1. inte heller jag skulle svarat som de yngre någon gång. Kanske skulle jag vid något tillfälle kunnat svara "att det är ok för kvinnor att gråta" för jag tror att det finns en hel del män som skulle behöva gråta ibland - men "så gör inte riktiga män"-attityden hindrar dem

    SvaraRadera
  2. Skulle också ha svarat att det är att föda barn. Låter lite märkligt, svaret från de unga tjejerna, kan det verkligen stämma?
    De måste ha hittat några ovanligt korkade till den undersökningen.
    Nu för tiden är det ju dessutom hur färgglatt och fint även för killar.
    MEN HUALIGEN, så mycket snö!!!
    Hoppas att den töar bort snabbt så att du kan sitta där i vårsolen med en kaffekopp i helgen!
    Så söta, vita penseér, underbara!

    Önskar dig en trevlig, snöfri helg
    Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Ulla: Ja, det är så sant. Män måste också få lov att gråta. Men när det händer så blir man nästan rädd eftersom det sker så sällan.
    Min vuxne son grät så hejdlöst på sin mormors begravning att vi andra i familjen nästan blev oroliga. Det blir liksom så mycket att rensa ut när man släpper fram det så sällan.

    Ha en trevlig fredag!
    Kram:)

    SvaraRadera
  4. AnnChatrine: Förmodligen hittade de tjejerna runt affärerna i centrum. Med ett lyckorus i sinnet över vad de precis hade köpt;) Kanske (förhoppningsvis) skulle svaren ha blivit mer eftertänksamma om de hade ringt på och frågat dem i sin hemmiljö:)

    Idag är det nollgradigt men ingen sol ännu. Men jag tror fortfarande på en utehelg:D
    Ha det så gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Svår fråga. Det bästa med att vara kvinna är för mig att jag är en människa men MÅSTE vi gå in på detaljer så får det ändå bli det där med möjligheten till barnafödandet (det är ju en möjlighet... inte en självklarhet)

    Psst!! Har du pool på altanen??? Va??

    SvaraRadera
  6. Ja, det är ju faktiskt inte alla som väljer att skaffa barn. Jag känner en familj som tycker att vår värld inte är lämplig för människor och har valt att adoptera befintliga barn i stället.

    Pool vet jag inte om vi kan kalla det, men en liten badbalja:) Min händige man har gjort den själv och vi har mycket glädje av att sitta där och njuta.

    Kram:)

    SvaraRadera
  7. Hej Karin och tack för hälsningen hos mej!
    Så glad jag blir om jag kan ge dej lite barndomsnostalgi då och då!

    Intressant läsning du har här och intressant också med tidningsintervjun av kvinnorna!
    Nästan lite skrämmande att det finns unga kvinnor som inte har större perspektiv än så - tur att inte alla unga är lika!

    Ja, så mycket snö en del har fått! Här fick vi bara några korn sent igårkväll - tack och lov! Bara solen visar sej försvinner den säkert!
    Önskar dej en fin och skön fredag!
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Nä, det bästa är inte att föda barn!! Men att ha dom är en helt annan sak!! Ren kärlek :)
    Det bästa med att vara kvinna... att man helt enkelt är så snygg!! *gapskratt* Tack för din kommentar förresten, det fick mig att med gott samvete gå o köpa godis :)
    Trevlig helg!! Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥