tisdag 13 mars 2012

Världens största!

HEJ!!

Vilken dag!!!
Solen fortsätter att glädja oss:)

Idag har jag varit till IKEA Alldeles ensam.
Det är skönt ibland att slippa ta hänsyn till någon annan.
Bara titta på det man själv är intresserad av och
åka hem när man har tittat klart.


Nu tar vi det från ruta 1 :)
I förmiddags kom det ett paket i postlådan:
Min fina Bloppistunika från frk. Hulda:) Tack snälla ♥
2. Åkte till Ikea Älmhult.
3.Det nya bygget av VÄRLDENS STÖRSTA (!) 
blivande IKEA-varuhus är igång! Ska bli kul!!!
4. Köpte dessa rosa skålar - så fina!
5. Och påskägg för en tia styck.
6.Fina vårliga servetter hoppade ner i vagnen alldeles av sig gjälva:)
7. När jag kom hem drack jag kaffe på altanen
8. Sälgen är så himla fin just nu! Bröt en kvist vid lekstugan.
9. Nisse lade genast beslag på den tomma kassen:)))


Bild inifrån glasis. Jag har tagit tag i det eländet nu:)
Trots att det är mot min natur att ta tag i saker;)
hehe


Dagens insats var att sopa rent golvet från löv och allsköns skräp,
tvätta stolar och bord och kasta ut blomlik.


Vet fortfarande inte var jag ska ställa allt som blir över.
Det här lilla bordet tex


...och dessa sex 70-80-tals-stolar som ingen vill ha!! :/



Tvättade även bort fågelskit från möblerna?
Den där svarta kanske får liv om natten:)

I morgon jobbar jag igen.
Men bara två dagar för jag har ledigt fredag - söndag.

SKÖNT med en slapparvecka ibland:)

Ha en fin kväll!
Kramar!



10 kommentarer:

  1. VÄRLDENS största KRAM till dig ♥ (och varmt tack för det fina kortet ♥)

    Skålarna gör mig nästan grön avund eftersom de är i "min" färg

    Är det bordet till vänster du har problem med kan du ta med det i sommar :) Tyvärr misstänker jag att det inte är det.

    Extrakram för att du varit så duktig och gjort vårfint idag

    SvaraRadera
  2. Jag och äldsta dottern ska till IKEA om 1,5 vecka och just de där skålarna står på hennes inköpslista!
    Fattar inte att ingen vill ha de där fina stolarna, om inte annat kan de ju målas i en annan färg.
    Ha det bäst!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Så fint det blir på din glasis!! Ser ut som du besökt IKEA i Älmhult..

    SvaraRadera
  4. Vilken dag du haft!! Skönt att strosa runt själv också utan att behöva ta hänsyn till någon. De rosa skålarna är jättefina. De håller ju på att bygga ikea i Umeå. Liiiiite närmare för mig då. Har bara varit på ikea en gång tidigare.

    Har du putsat alla rutor på samma dag?! Vad du flitig som en myra ;) Den där lilla svarta fågeln är söt tycker jag.

    Kapa benen på det lilla bordet. Måla det och använd som soffbord t.ex eller lekbord till barnbarnen.

    Trälådan brevid de två svarta stolarna skickar du till mig. Glöm inte att lägga i den lilla svarta fågeln. Ja just ja, den röda vaxduken med vita prickar också tack!

    Jag jobbar tre dagar sedan ledig helgen.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Frk Hulda:
    Det är nog många som är smått förälskade i de där skålarna:) De är verkligen fina. Jag älskar också den färgen!
    Kan köpa med mig en(några) i sommar om du vill, åker ju förbi IKEA då också:) Säg bara till!

    Tycker att det är så häftigt att Älmhult ska få det största varuhuset av alla i hela världen...hur stort ska inte DET bli??
    Orkar man överhuvudtaget gå in där?! Känns inte så just nu i alla fall.

    Ha en fin dag i morgon och tack för att du gjorde min dag ♥
    Kram:)

    SvaraRadera
  6. Marie:
    Ja visst är de fina?! Liknar egentligen inte IKEAs sortiment alls när det gäller porslin - en klar uppryckning tycker jag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Ulla: Ja, så fint vet jag inte om det är ännu:) Men det ska bli bättre. Det är ju det bästa rummet av alla på sommaren, vi sitter där jättemycket!

    Ha en fin dag i morgon!
    Kram:)

    SvaraRadera
  8. Åh jag skulle gärna ta dina stolar, men det är ju liiite långt tyvärr. Annars är dom just vad jag vill ha...
    Fint kommer det att bli på glasis

    SvaraRadera
  9. Ann-Louise: Hahaha - du kan komma och hämta trälådan:) Den är köpt på IKEA. De får dem med ciderflaskor i och säljer dem sedan tomma på fyndet för 30:-
    Vaxduken är också från Ikea. Fågeln har redan flugit iväg, vet inte vart;)

    Bordet ja - vi har fullt överallt. Finns inte plats för ett bord till varken litet eller stort;) Varken vitmålat eller turkost. Eller rosa:)

    Barnbarnen har redan både skrivbord inne och bord i och utanför lekstugan:)Och dom är inte här så ofta längre sedan Jennys mammaledighet tog slut. Alice dansar desutom på lördagar:/
    De börjar bli stora:)

    Ha det bra på jobbet i morgon!
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  10. Malin: Vad synd att du bor så långt bort! Det vore toppen att bli av med dem:) Kanske kan du lura ner någon kompis och hämta det;) Du får bordet också om du vill. Det är 180x 100 så det är ganska stort:)

    Ta med dig mamma och kom upp och fika i glasis när du kommer hem i sommar! För det gör du väl?
    Kram!!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥