lördag 24 mars 2012

Den absolut bästa!!!

HEJ!
 Underbara, underbara vår!!

Den absolut bästa tiden på året, när de första 
varma solstrålarna värmer våra bleka, soltörstande
kroppar, när vårblommorna spirar och
när löven börjar spricka ut!



Undrar om inte det lilla biet håller med mig!?


...och fjärilen!?


Häcken utanför köksfönstret har börjat grönska...

Ser ni hästen med en ryttare på däruppe vid den vita bussen? 

Gräset är grönt:) Himlen är blå:)



Och i fjolårsgräset vid dammen lurar Nisse...
Vi har jobbat tillsammans på tomten hela dagen S och jag.
Har flyttat barnbarnens sandlåda ner till lekstugu-
området för att ha allt samlat på samma ställe.
Nisse har minsann haft en jobbig dag

 


För på något sätt har han lyckats  ringa in oss
båda hela tiden. Det har inneburit en massa spring för honom
så nu sover han helt utmattad på vardagsrumssoffan
med magen full av färsk strömming:)




Så har vi sågat ner delar av sälgen som höll på att
växa in i lekstugutaket. Hade tänkt ta hela,
men den är så fin att vi sparade det
mesta av den.




Klippte av några toppar och tog in. Nisse älskar att riva
bort kissarna så de är väl kala grenar innan
Påsken:) Vilket otroligt trevligt sällskap
man har av en liten katt!

Nästa vecka under min ledighet ska han kastreras.
Stackars Nisse. Men det måsta göras.

Hoppas att ni får en fin lördagkväll!
KRAMAR!

 

9 kommentarer:

  1. Tack för den bästa finaste vår-reklam jag sett!! Helt makalöst härligt ser det ut. Du har verkligen tagit jättefina kort Karin och som du använt mycket passande till din text! Suveränt med andra ord :)

    Pssst vi har ätit palt. Tycker du om det?

    Ha en härlig lördagkväll också. Hoppas det går bra på jobbet imorgon.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder. Å vilken värme vi har. Hoppas det håller även imorgon för sen är det jobbvecka igen

    SvaraRadera
  3. Ja, det när med kastering är nog inet så kul för Nisse;-). Men jag tänker på historian om den gamla gumman som mötte en god fe. Fen sa att hon fick önska sig tre saker. -Då önskar jag att jag blir ung igen, sa gumman. Vips var hon ung. Sen önskar jag att jag blir vacker sa hon. Och vips, så var hon vacker. -Sist men inte minst önskar jag att katten blir en vacker prins. Och vips var katten en ståtlig prins. -Nu ångar du nog att du lät kastrera mig, sa katten:-)

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise:
    Jag älskar palt! Blev så sugen nu att jag nog måste koka palt snart:) Hur äter ni den? Vi äter med knaperstekt fläsk bredvid (inte inuti!!)lingon och smör! Mmmmmm - det vattnas i munnen:)

    Fr Hulda:
    Hoppas att du känner dig bättre nu och kan njuta av värmen! Har du sol på din balkong? Om du inte vågar dig ut, menar jag:)

    Ulla:
    Den var ju rolig, då vet jag vad jag inte ska önska :D Blir nog Hälsa, Lycka och en vinstlott :D

    Kramar till er alla! ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Svar: Kiki fyller ett år i maj. Hon var väldigt liten när hon kom till oss i oktober så hon fick först växa till sig lite och sen ville jag kastera henne innan hon får börja gå lös (vill inte ha kattungar hur söta de än är...). Sen kom snön och vintern, så nu är det sags att släppa ut henne när våren kommit:-)

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga vårbilder du bjuder på! Underbart!
    Nisse är så söt att man bara smälter!
    Känner verkligen igen din beskrivning på att katterna lyckas springa efter och omkring hela tiden när man är ute och jobbar i trädgården, riktigt mysigt!

    Önskar dig en härlig, solig söndag
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  7. Precis så :) Fläsk brevid, smör och lingonsylt. Mums! Vi åt uppstekt i kväll.

    SvaraRadera
  8. Vad duktiga ni har varit som flyttat sandlådan!!

    Jättefina vårbilder!

    Puss!!

    SvaraRadera
  9. Tack för din goa hälsning, vilka härliga vårbilder :)
    Vi delar samma kärlek ser jag...idag får du läsa om en little Joe, ha en fin vecka, 3 tanter

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥