torsdag 13 oktober 2011

Att göra en tavla

Hej!
JIPPIE!!!! Nu har jag ledigt fredag - söndag och i morgon kommer Jenny och småflickorna!

 Har inte så många bilder idag, men jag har lovat att visa tavlan jag målade härom dagen. Så här kommer den!


Den är nu upphängd ovanför soffan i vardagsrummet och den är i skalan vit-grå-svart. Som den ser ut på bilden ovan, inte blåtonad som det verkar på detaljbilderna nedan. 


Fattar inte varför det blev så blått, i kameran såg de ok ut.


När jag målar en tavla så kan den hänga uppe på väggen ett par timmar, en dag eller en vecka när jag plötsligt inser att den inte är färdig. Då tar jag ner den och lägger till lite:)Så det är inte alls säkert att detta är hela slutprodukten:


Är eventuellt inte helt nöjd med det tjocka mörka partiet, kan hända att jag tonar ner det lite grand.


Så enkelt var det!

Att måla en tavla är inte så svårt. Det är bara att sätta sig ner och börja. Så småningom växer motivet fram, jag har inte en susning om vad det ska bli när jag börjar.

Men alltid blir det något och aldrig blir det likadant:)
PROVA! Det är roligt!

Ha en fin dag i morgon FREDAG!

KRAMAR!

2 kommentarer:

  1. Grym tavla mamma! Du skulle kanske prova o sälja på nätet? Puss

    SvaraRadera
  2. hahha tror inte någon skulle köpa så fina är de inte.....Puss

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥