måndag 17 oktober 2011

Födelsedag & tävlingsresultat:)


Tjosan!
Egentligen är det kanske inget att fira att man blir äldre och äldre och äldre...Men visst är det roligt att få lite extra uppmärksamhet någon gång, det kan jag inte förneka.

Även om mina arbetskamrater inte kom ihåg att jag fyllde. Förväntade mig kaffe och kaka när jag kom till jobbet i morse, men därav blev intet. Det är så vi brukar göra, men de hade glömt! Snyft.


Då blir man ju bara så himla glad när man får en så fin teckning av sitt stora barnbarn i huvudstaden!
Ritad på datorn. Jag är imponerad för jag har provat. Det är inte lätt! Och hon är bara fem. Jag är några år äldre;)
Blev ju det idag:D


Åååå, så glad jag skulle bli om de här små gullungarna kom och ringde på min dörr!!! Helst då med sina föräldrar i släptåg.
Tyvärr händer det inte så ofta:(


En lite bättre bild på våra nya stolar, bredvid står en annan som ska bort sedan när antalet av de nya är fullbordat:) Har bara tre ännu så länge. Konstig människa. I stället för att spara till alla så köper jag en och en :)



  Sedan jag har köpt stolarna ska jag nog byta ut taklampan mot denna som finns på Åhléns:) Om S Inte misstycker allt för mycket. Han bor ju också här.

Han har inte alltid samma smak som jag har. Tyvärr höll jag på att säga. Men jag sa det inte. Jag skrev det;) Och då vet man inte om man menar det. Att skriva kan vara fiction...

♥♥♥

Avslutar "dagens" med en liten födelsedagsbukett som jag har plockat till mig själv:) I fredags. De sista av den sorten för i år.


Hade en liten tävling förra veckan
med en Magnus-och-Brasse-gissning.
"Vilken ska bort"

Måste lära mig att länka till gamla inlägg i min egen blogg. Kan inte det:(

Ni var två
som var med i tävlingen.  Båda var från norra Sverige. Ingen hade rätt. Så ni får dela på priset som kommer med posten endera dagen ♥

Javisst ja, det rätta svaret: Svepasken ska bort! Högst upp th. För att den inte är ett dugg dekorerad. Vilket de andra var.  

Visst är väl det det bästa säg!???

KRAMISAR!

2 kommentarer:

  1. Vad fina de är!! Om Sverige var rund istället hade det varit lättare för människor att träffas kanske. Lättare för farmödrar att träffa sina små barnbarn t.ex :)

    Har sett den lampan fast på el-spar. Den kostade närmare 500 kr den. Såg att den finns på Åhlèns också. Man behöver inte alls köpa alla stolar på en gång :))

    Men vad menar du? Svepasken!! Nä, är du säker?? Hahahaha där var du allt en klurig liten prick minsann och jag hade såååå fel :))

    Tack snälla du för priset!!. Men hur ska jag kunna handla med ett halvt presentkort. Vet inte om de godkänner ena delen av det bara ;) Tack tack fina du.

    Men hur kunde mitt inlägg hamna där, för när jag skrivit det kollade jag att det syntes och de gjorde det. Det var på rätt ställe. Men nåja, då har du ju min adress då :)

    Har suttit och läst bloggar en stund nu. Lite verklighetsflykt, som jag behöver idag innan jag far på jobbet. Mina små söta snälla höns är borta nu. Jag packade ner dem i lådor nu på morgonen och körde till grannen med dem för att han ska avliva dem. Känns så hemskt och sorgligt. Vet du, de "pratade" i lådorna där bak i bagaget :(

    "Ett hus utan hönor är bara ett hus"

    SvaraRadera
  2. Nej, stackars dig vad tråkigt du får det utan hönorna!!! Det är det absolut värsta med husdjur; att man inte har dem mer än en droppe i havet-tid :(
    Men det blir kanske nya till våren?

    Att handla med ett halvt presentkort går utmärkt, men man får bara hälften så mycket;) haha

    OK, jag har inte sett lampan i verkligheten; är den fin eller..? Priset stämmer nog på ett ungefär. Den jag egentligen vill ha kostar 1.600:- så femhundra är billigt;)

    Ha det så gott! KRAM ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥