lördag 22 oktober 2011

Lördag, men känns som Söndag


HEJ!♥

Idag har S och jag varit till Eko-hallen! Himmel, vilket stort varuhus - vad mycket det finns där!!! En julavdelning som heter duga bl.a. Måste nog köra dit med Jenny och flickorna som liksom jag älskar Julen:) Har faktiskt aldrig sett något liknande.

S är ju inte så intresserad av att gå med mig och titta på oväsentligheter:) Och idag var det inte julen som var det viktiga. Vi har köpt grejor till Nisse. En sandlåda. Två säckar sand. En transportbur. Tre små matskålar. En pipande mus. Torrfoder. Två små burkar mat:)))


Ute har det varit sol och tvåsiffrig + några streck över i temperatur. Ganska ok alltså. Jag tog i alla fall på mig min vinterjacka för första gången. I köksfönstret står en ny saltströare från Green Gate köpt på Snickaregården här i byn. Hur nu det passar in i sammanhanget:/
 


Bilden är tagen från vårt sovrumsfönster i morse. Förvånande att det inte syns i vilket stort behov av tvätt fönstret är:) Fortfarande är det ganska grönt ute, det är bara rönnen bakom gungställningen som är helt kal.


Vilken omaka blandning bilder!!! Här ligger den lilla pip-musen i matskålarna. Det var så kul när vi körde hem från Ekohallen, när vi körde över farthinder pep musen i baksätet. Den är ganska så känslig. Nisse och hans lillasyster hade en sådan därhemma och han tyckte den var jätterolig:) Så det är ju självklart att han måste ha en egen!


Här står jag och tar en bild av mig själv i spegeln i sovrummet. Lite suddigt blev det visst:)Inte ofta jag publicerar en bild på mig själv. Men skit samma - behöver ju inte vara någon skönhetsdrottning vid fyllda 61;)

NU ska jag se på TV en stund innan jag går och lägger mig. S har jag inte sett mycket av sedan vi kom hem idag. Han jobbar med innehållet i det stora paketet som låg på vår infart för ett antal veckor sedan...snart är det visningsklart:)

Nu ska jag bjuda honom på lite kvällskaffe. Vi har ätit bakad potatis med räkröra idag och jag är proppmätt fortfarande.
Men lite kaffe går alltid ner.

Ha en fin Söndag alla lediga lyckostar!♥♥♥

KRAMAR!


2 kommentarer:

  1. Hihi vad du är kulig ;)) Tror nog att du hade lite kul när du tog kortet. Hur många tog du innan du blev nöjd? ;)) Men så roligt att få se dig!!!! Du har ett sånt där finurligt klurigt leende :)

    Snart kommer Kisse-Nisse-Misse. Oj, vad ni kommer att ha det mysigt och vad han kommer att busa. Blir roligt att få se vad det var i det stora paketet.

    Ha det bra på jobbet imorgon. Jag börjar tidigt. Skriver nog inget inlägg imorgon.

    God natt & sov gott!! ♥

    SvaraRadera
  2. hahaha - tog faktiskt bara två. På det andra hade jag en stor blixtfläck i synen:)Och jo - jag hade nog lite kul;)
    Jobbar också hela dagen i morgon, men skriver säkert ett litet inlägg ändå;)
    Sov Gott! ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥