måndag 3 oktober 2011

Massor av brädor

HEJSAN!

Tänkte ta er med upp på vår övervåning idag. Huka er! Det är inte så högt i tak däruppe så det är inte stor del som räknas som boyta:) Men det går bra att bo där ändå. Man kan ju sitta. Eller ligga. Det finns också massor av takbrädor däruppe! Omålade.

Om det ska det här inlägget handla:))

Vi tänker ha målarfest i november!


Min gamla flickrumsbyrå. Uppe på andra våningen hamnar det saker som jag är lite trött på. Tillfälligt ibland och permanent andra gånger. Däruppe måste det ju också finnas möbler och saker:)


Men mest är det alltså tak. Massor av tak. Som ska bli vitt i november. Vilken skillnad det kommer att bli! På golvet ligger en plastmatta som inte heller är så vacker. Men den får ligga kvar så länge.


På bordet står det faktiskt en ny sak. Min fina häst från Broarne :)


Visserligen är väggarna vita, men det är ju verkligen inte mycket till väggar däruppe!!!

I taket hänger min farmors gamla taklampa. Med ungefär en miljon små blykulor i hisstyngden. Den är alldeles hel och väldigt, väldigt fin tycker jag. Tänk bara så fint det kommer att bli till vitt tak:)))


Här står även min farmors gamla gungstol. Som egentligen är Emmas. Hon har inte plats för den ännu eftersom hon bor i en liten lägenhet.
Den är mysig att sitta och filosofera i. Och gunga lite. 

Idag har jag en liten hälsning:

Hej Huong!
Jag blev mycket överraskad idag när du refererade till min blogg! Trodde aldrig att du som är blind ville läsa en blogg som är så mycket uppbyggd på synintryck. Du är fantastisk!

En stor kram till dig!

Och kram till er alla andra!


4 kommentarer:

  1. Längtar dit till övervåningen! För det är ju där jag/vi bor när vi är hos er!

    PUSS!!!

    SvaraRadera
  2. Oj, vad det kommer att bli snyggt och kännas stort! En kompis till mig har nyss målat sitt kökstak och det blev en otrolig skillnad. Och med ert snedtak som tar upp så mycket yta kommer det verkligen att bli bra.

    Hahaha jag såg hästen på en gång, före jag läste det ;) Den är fin. Hästar verkar verkligen vara inne nu. Har sett många som har vitmålade och även dalahästar. Ja...suckar...snart har jag väl också :)) Men en sån från Broarne.

    Tack för din alldeles för fina kommentar. Du skriver så mycket bra och positivt hos mig OCH roligt! TACK SNÄLLA DU! ♥

    Ha det så bra på jobbet idag, vi ses ikväll! :)

    SvaraRadera
  3. Jenny: Jag längtar också! Speciellt när jag ser bilden du har inne på din blogg idag av Sofia:)♥♥♥
    Vad har jag sagt om såna bilder?! Inte visa sånt när ni inte har varit hemma på flera veckor, tack;))) Puss

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise: Ja det kommer kommer nog att kännas väldigt mycket ljusare framförallt:) Och bilder tagna i rummet kommer att bli mycket finare!

    Vi är ofta däruppe under vintern för där är varmare än här nere. Och under sommaren är det lite för varmt där:)

    Tror också att en häst är på väg att galoppera in i ert hem:)))
    Kram:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥