torsdag 20 oktober 2011

Kvällshälsning med klös

*GÄSP*

Har jobbat tio timmar idag så nu är jag trött.Kom hem kl 21.30. Ville bara titta in och säga godnatt:)

(Är jag datorberoende eller?)

Det här är Nisses lillasyster. Tycker att det är så synd att skilja på dem att jag har lite dåligt samvete:(
Men vi kan inte ha två katter, tyvärr. Det har vi provat en gång och det var bara dubbelt av allt som är negativt. Och då är det inte lika kul.

Man märker plötsligt att det blir lite jobbigt:
Dubbelt så mycket mat och kattsand att köpa.(Högre kostnader)
Dubbelt så mycket kissåbajs i lådan.(Högre kostnader)
Dubbelt så negativ lukt i densamma.(Högre kostnader)
Dubbelt så mycket klös på soffor och väggar.
Dubbelt så mycket katthår överallt.
Dubbelt så dyra veterinärbesök.
(Högre kostnader)

Så vill jag inte att det ska kännas.
tyvärr så måste jag tänka praktiskt. Men  om det är någon som vill ha en liten kattflicka så finns här en! ♥
Susanne?
Eva?
Maria? Den har ju ett M i pannan...:)

Nä, nu måste jag sova

Nattinatti och en stor trött kram:)




7 kommentarer:

  1. Du har rätt. Visst är de söta och fina men det finns ju nackdelar också. Jag tog två valpar samtidigt ur samma kull. Visst var det jobbigt när de var små och jag fick ligga i kan man säga. Men jag har inte ångrat det när jag ser hur bra de kommer överens och hur kul de har. De sover tillsammans och allt har gått så bra. Tur nog. Men två katter...nej det tror jag inte att jag hade skaffat. Fast två hundar är också dyrt med mat och försäkringar plus annat.

    Jag jobbar kväll idag och börjar min fyradagars jobbarhelg. Kommer att kännas gott på måndag när det är gjort, för denna gång. Ha en fin helg Karin! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Men Karin, du är ju för snäll alltså ;) Tack tusen tack!!! Det låg i vår blå postlåda och väntade. Och ja, jag ska inte öppna det utan väntar till den 3/11!! Wihoooo vad spännande :)

    Fina du! ♥

    SvaraRadera
  3. Tack,men nej tack Karin jag tror inte katten skulle bli gammal hos mej. Isa hade jagat livet ur den, Tyvärr , jag saknar ett husdjur att kela o gosa med eftersom Isa inte är kelvänlig. Ha en bra helg. Kram

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise: Vassego´Det är du värd, du gör ofta min dag! ♥ Faktiskt så är det som jag har sagt innan: Vore det inte för dina uppmuntrande kommentarer så hade jag nog givit upp bloggandet. Man behöver feedback. Ialla fall jag. Och du är ju återkommande i varje enskilt litet inlägg:)

    Vänta dig inte för mycket bara;)
    det är bara en liten sak i sammanhanget jämn födelsedag och inträde i vuxenvärlden:)

    Nu ska vi åka till stan och förbereda oss inför Nisses ankomst:):):):)

    Min enda lediga dag i veckan!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Eva: Nej jag skulle nog inte heller vilja vara katt hos er just nu. Trist att Isa är så opålitlig...men du kan ju alltid komma uppför backen och kela med Nisse:)
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Emma o Jonte ville väl ha en katt? Så kan dom träffas o leka när dom e på besök :)!

    Puss

    SvaraRadera
  7. Ja det vore roligt men de vill vänta tills de har köpt hus:) Puss

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥