lördag 15 oktober 2011

Framför TV:n

Hej på er!♥

 Har suttit och tittat och inte minst lyssnat på Idol. Det är så trevligt att slippa sitta ensam, så jag njuter verkligen när Jenny eller Elin är hemma och tittar med mig. De andra två flickorna i familjen delar inte mitt intresse i det här fallet:)

Och S ska vi bara inte tala om...honom har man inte mycket sällskap av när det gäller musiktävlingar, han tycker bara att det är pinsamt. Han klarar inte av att de blir offentligt kritiserade.
Egentligen ganska gulligt!

Fast jag förstår inte riktigt varför Denise fick åka hem ikväll.


Hon var ju bättre än en del andra som t.ex missade massor av text. Mina favoriter i årets upplaga är helt klart Amanda F, Molly och Moa. I år ska en tjej vinna!

En eloge till Laila som vid två tillfällen ikväll tvålade till "herr" Bard. Ordentligt. hehe


Den här lilla älsklingen fick plötsligt feber idag. Mitt i vår odyssé genom Ikea. Vi hann ändå med att få med oss lite "nödvändigheter" (?)i farten. Så nu sover hon bredvid mamma och Alice ligger i min säng. Annars brukar det vara tvärtom för A är den stora mammagrisen medan Sofia gärna sover med mormor:)

Får väl se hur natten artar sig...


Det vackra vädret fortsätter och här sticker en tapper liten  lupin upp och undrar vart alla kompisar har försvunnit...


Avslutar dagens sena inlägg med en bild av det jag kallar höstsyrén(kan även heta syrenhortensia). De finns i nästan alla trädgårdar utom vår, tror jag måste införskaffa en planta. Ja, det ska jag bestämt göra. Har bara inte tänkt på det innan.

Nu ska jag gå och lägga mig för det blir väl en tidig start i morgon antar jag. Hoppas att ni har det bra och fortsätt att njuta av den livgivande solen som efter vad jag såg på TV igår borde stråla över hela landet under lördagen:)  

Kram, kram! 

2 kommentarer:

  1. Hej! Ja, HUR i friden kunde hon åka ut!!! Hur röstar folk egentligen. Det är ju nästan så att man blir arg. Det är ju flera av de andra som hellre borde åkt ut. Den där Bard fick tillbaka minsann :))

    Fina bilder du visar idag, som vanligt :) Jag tycker tavlan du visade i förra inlägget är fin. Visste inte att du är så duktig. Du har talang för mycket du!

    Vi har haft soligt idag och jag har lagat mat och diskat i flera timmar. Fy vad less man blir på all disk och ändå har vi diskmaskin.

    Fortsätt och mys du och sov gott med ditt lilla sällskap i natt.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Hej Ann-Louise ♥
    Tack för din kommentar, det är så tråkigt att så få kommenterar:( ändå har ganska många varit inne. Nu sitter familjen och spelar "herrar mot damer" och jag har blivit bannlyst eftersom svaren undslipper mig lite oplanerat även när poängen går till herrlaget:)

    Ja, disk och matlagning tar alldeles för mycket tid, de borde uppfinna en kökshjälpsrobot (?) som dukar bort, sköljer, sorterar och plockar i diskmaskinen:) Och ur;)

    Nu ska jag gå in och trakassera mina barn en stund;) Kram!

    Hahhahahaa - nu gick Jesper in och gav tjejerna en poäng...det är lite svårt att hålla tyst om man kan svaret och har druckit ett par glas vin till maten;)

    Så trevligt det är med sällskapsspel, det spelar vi ofta!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥