tisdag 25 oktober 2011

Kollat runt lite - igen!

HEJ!

Nu har jag ganska nyss kommit hem från jobbet efter en  trevlig kväll med tjejerna. Slutade halvtio. Vad orkar man då? Gå och lägga sig?
Nej.
Måste varva ner lite först!
Vilket jag gör bäst framför datorn.

S ochjag har suttit och tävlingsspelat "Kungen" en stund. Man kan ju välja att spela samma spel där och se vem som klarar det först. Vem som vann?

Tänker jag inte tala om (av hänsyn till S:s självkänsla hehe:))



Skåp Spiti 16.500:-

Var inne på Spiti ikväll. Dom är ganska dyra där tycker jag. Har aldrig köpt något därifrån. Men det är kul att kolla , man behöver ju inte köpa allt man skulle vilja ha. Då fick nog jag bo i ett bra mycket större hus;)Och ha fetare lönekonto.


Favorit i repris:
Skåp IKEA 3.295:-
Där någonstans går min gräns:)

 

Litet sött skåp från Spiti 30x30x50cm för 1.395:-
Det är väldigt fint och skulle nog kunna få plats någonstans:) Men jag tänker inte köpa det, finns så mycket annat jag hellre behöver. Ute i vårt förråd står det tex en del möbler som ska målas och införlivas i inomhusmiljön.

Men...
...det var länge sedan jag hade någon inspiration att måla möbler. Och ärligt talat slösas det bort en massa tid här framför datorn.
Den här fina skålen från Tine K älskar jag. Om man nu kan älska en skål? Nej, jag tänkte väl det:) Tycker att den här milda rosa färgen är så söt. 


Den här kudden är sydd i finaste siden och kostar 800:- på Spiti.
Passar fint till skålen hahaha - Man kan ju ta med sig både kudde och skål och krypa in i denna nätta lilla dagbädd nedan:



Hej å hå! Här gäller det att ha plats!!!
Och igen: pengar!:) Det var väl ett himla tjat om pengar ikväll;) Den kostar hela 29.000:- . På Spiti.
Undrar just vilka som köper en sådan? Jag menar, om man har den ute i en glasveranda på sommaren... 
(eller på en altan som i inredningstidskrifterna!? Asar (obs! skånska för hasar;) man in den då varje gång det regnar?) 
 ...var har man den då på vintern?
(Eller är det kanske meningen att man ska ha den inomhus?
Vardå, undrar jag.
?
Fast visst ser den mysig och inbjudande  ut det kan jag medge, men.....Nja...

Nu ska jag försöka sova en stund innan jag ska upp och jobba igen! Fast trött är jag inte, klockan är ju inte ens tolv:)


KRAM å godnatt!




2 kommentarer:

  1. Hej! Nej gud så dyrt. Inte för mig heller. Skåpet från IKEA är ju lämpligare och jag skulle också kunna tänka mig det faktiskt :)

    Du är den enda jag kommenterar hos idag. Har knappt läst hos någon annan heller. Hinner inte och jag har inte lust. Men självklart att jag kikar in hos dig! ;)

    Nu kommer barnen snart hem med skolbussen. Jag hinner träffa dem lite innan det är dags för mig att fara på jobbet. Har inte gjort mycket idag. Trött bara och har vilat i två timmar med hundarna på sängen.

    Hoppas det är bra med dig! Du jobbar ju också och ganska mycket i några dagar nu. Vi ses imorgon kväll kanske :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Hej Ann-Louise!
    Tack för att du tittar in ♥:) Jag fattar inte hur du orkar läsa alla dessa bloggar, ser ut som att det blir fler och fler du samlar på dig:)

    Vad mysigt det låter att vila med hundarna. Du skulle kanske ha en sådan där dagbädd för 29.000 :)

    Skönt att du o barnen inte har blivit magsjuka. Har du/ni tagit pepparkorn som jag tipsade om?

    Trist att du måste jobba när du säkert hellre vill vara hemma tillsammans med sina barn. Måste vara jobbigt att gå när de kommer.
    Både för dem och dig.

    Ha det bra! Själv är jag ledig i morgon men inga barn kommer hem från skolan längre:(
    KRAM♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥