onsdag 19 oktober 2011

Hälsning från andra sidan?

HEeeeeJ!

Nu tror jag att den här orkidéen har fått storhetsvansinne
Det kommer knoppar överallt! Och se så tragisk den är när den inte har blommor! Typ tre blad! Den är inget mästerverk av skönhet i sig och den står inte upp, utan hänger klent ordentligt fastsurrad på en pinne:)Stammen är rent ynklig.


Ibland tror jag faktiskt att min (avlidna) mamma har ett finger med i spelet. På riktigt. Det är sant! Hon sa alltid när hon levde och var frisk att sedan hon gått bort skulle hon vaka över mig och finnas i luften omkring mig. "Om det gick" skulle hon visa det så att jag förstod utan att bli rädd.

Och nu har jag ju nyss fyllt år och blomman får totalt blomningsspel!?
Mamma älskade blommor och jag kan inte hjälpa det men det känns som en hälsning. Så är det bara.


Jennys fåtölj står parkerad i vårt vardagsrum tills vidare. Skön att sitta i är den. Hon köpte den på ett loppis i Malmö för x antal år sedan.

De håller som bäst på att välja köksutrustning till sitt blivande hus och det är väldigt spännande! Får se om den hamnar i någon av flickornas rum då. Omklädd kan man tänka.

Tänk att få flytta in i ett alldeles nytt hus!!! WOW!


Här i vårt gamla hus från 1880 står min gamla soffa från ungefär samma tid. Fast den har tidigare stått i ett hus i Kalix och nu har den hamnat här i vårt hus i Skåne. Och de är ungefär jämngamla. Så det kan bli!

Undrar lite om jag ska måla om den. Vit? Grå? Någon som har en åsikt?

Kan ju nämna att det är 23 år sedan vi flyttade in och om det hade varit idag skulle huset ha sett helt annorlunda ut. Allt det gamla som vi slängde skulle ha återanvänts. Vi kastade t.o.m ut en fin gammal vedspis :((((((

Nä, vill inte ens tänka på det. 


Väggen bak soffan i hallen.


Och under trappen i hallen har jag bäddat med en yllefilt i en korg. Första förberedelsen för lille kissen. Men kanske väljer han att ligga någon annanstans...Tror han ska heta Nils/Nisse. ♥ Han får flytta hem till Oktoberlovet (som till största delen infaller i november). Nu längtar jag jättemycket tills dess!

♥Lille Nisse Kisse-Misse♥

KRAM och godnatt!

8 kommentarer:

  1. Hej
    så vacker orkidee....
    Tycker du inte ska måla den men om du ska tycker jag du ska ta grått...
    ha en skön torsdag och tack för dina ord!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Nej jag ska kanske inte måla om den, något kan ju få vara orört:)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Om du ska måla om soffan så tycker jag oxå att grått är bäst. Och så roligt att kissen" Nisse" snart får flytta hem till er. Ang höstlovet så vore det jätteroligt om vi kunde träffas. Jag ska täffa en en kvinna från kommunen ang arbete nästa vecka, vi kan höras efter det...I kväll ska jag på Tupperwareparty i Kristianstad! Känner inte många men jag får skjuts från dörr till dörr, det blir kul!!
    Kramar//Maria

    SvaraRadera
  4. Men hejsan hoppsan !! Klart du har rätt angående blomman....Du känner vad som stämmer och inte :)

    Måla soffan?....Njaää tror inte det...Jag röstar för att du ska behålla den som den är :)

    Kanske ska du se in i min spåkula och där söka svaret på dina frågor?! ;)

    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  5. Maria:För det första: Tack för den söta lilla ängeln! Och kortet. Jag jobbar jättemycket nu, har precis kommit hem o klockan är 22Det ska bli roligt att träffas - hos dig eller mig eller mitt emellan? :)
    Vi får höras telefonledes närmare. Det enda jag vet förutom Nisse är att jag ska till tandläkaren på måndag den 1/11. Skulle iofs kunna träffas då för jag har min tandl i Åhus:)
    Kramar! ♥
    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Ann-Louise: Hahhaha jag försökte skriva tvärt emot alla andra i ditt kommentarsfält men det blev bara löjligt:( Angående magen alltså;) Sanningen att säga drar ju chokladbollarna mer än en platt mage!!!

    Nä, vid närmare eftertanke så tror jag att soffan får vara omålad. S tycker att vi ska ha ett vitt bord till stolarna och det blir för mycket ljusa färger då.

    ♥Kram!

    SvaraRadera
  7. Löjligt?? Nej men absolut inte alls!!! Jag skrattade då iaf :D Inget du skriver är löjligt! Och jag vet verkligen vad jag pratar om :D Du vet ju att jag tycker du är roligast alltså ;)

    Kram

    SvaraRadera
  8. haha är du fortfarande vaken!????

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥