lördag 8 oktober 2011

Skördefest

hEj!
I går var det
Skördefest utanför vår lokala ICA-butik!
Man fick plocka ner så många rotfrukter man fick plats med (och lite till) i en 5-liters plasthink för 25:-
eller i en 10-liters för 50:-
Fast när jag kom var de stora hinkarna slut.
Fräscha rotfrukter

Detta fick plats i min lilla svarta 5-liters:)Eller egentligen inte, för killen som sålde gav mig ett och annat i näven också:)
I morgon ska jag baka världens godaste rödbetsbröd!


Gott, gott! Och även nyttigt efter kvällens djupdykning i godisskålen! Just nu mår jag urk, skulle inte få ner ett gelehallon ens! Men kanske om en liten stund:)

Vacker ros

Det har väl inte undgått er att ICA-butikerna säljer en blombukett där en del av betalningen går till bröstcancerforskning via rosabandet-kampanjen? Som vanligt delar jag upp mina buketter och det blev till fyra vaser den här gången :)

Rosen är så vacker att den inte behöver någon annan blomma att trängas med tycker jag. 

Delar av bukett i hallen

Idag har vi varit till Samarkand, ett shoppingcenter i Växjö tillsammans med Emma och hennes Jonathan.  

På Samarkand finns allt man behöver och lite till. Men om ni åker dit och handlar kläder ska ni veta att jag upptäckte att det var något fel på deras speglar i provhytterna. De visar ingen smickrande bild, jag tror att det är för att man ska köpa mycket kläder att skyla sig med! Tänk vilka trick de tar till för att få sälja!

Köpte i alla fall en svart och kamelbrun-randig stickad tröja och en ljusbrun lång, enkel tunika med fickor.

Höstäpplen

Min bror och hans trevliga fru bor i Växjö så vi åkte hem till dem och proppade i oss en skämmig mängd våfflor. Med sylt och grädde så klart. PUH!

Sedan rullade vi hemåt. I dubbel bemärkelse;) Fast när vi kom till Älmhult var vi ju bara tvugna att åka in till IKEA.

OCH DÄR VAR DET FULLT AV JULSAKER!
men dem kunde jag faktiskt låta bli:) 

Försökte snabbt ta mig genom varuhuset för att plocka till mig det jag skulle ha (två kollin) men en del andra saker råkade också ramla ner i min korg. Konstigt det där att man inte är medveten om vad man måste ha förrän man får syn på det. 

Jag menar: Fyra blockljus för 15:-. det är väl självklart att man måste köpa det!

S ligger på TV-soffan och känner sig halvdan, hoppas att han inte blir sjuk nu bara.

I morgon: Söndag

Ha det så gott!

kRaMaR

4 kommentarer:

  1. Snälla, snälla , snälla: Kan vi inte åka till IKEA nästa fredag??
    Pleeeease!!!

    PUSS PUSS

    SvaraRadera
  2. hahaha - ABSOLUT!!!! ☺ Fast jag trodde att ni var på IKEA häromdagen? Puss! 4 dagar...♥

    SvaraRadera
  3. Klart du ska dyka i det goda och det finns ju byxor med resår, se allt fixar sig. Mums vad gott med våfflor och du har shoppat lite kläder. En mycket bra dag :)

    Att det är fel på speglarna ja. ABSOLUT!!! Herregud kan de inte ha lite tonade speglar istället :)) Det borde dom väl fatta själv. Då skulle ju fler prova kläder och köpa. Inte jag då. Andra.

    Här säljs det också rotsaker men hinkarna missade jag. Hörre du. Visa rödbetsbrödet och kläderna du köpt, med dig i kläderna då förstås :)) Det är ju så många som visar "Dagens" och "Dagens outfit" ;)

    Sv; Ja, det är pappas sambo fast med två boenden. Det blev kaffe och massor med gofika. Hon hade redan tänt flera ljus. Vi hade det gott och jag blev en "trevligaregladhöna" ;) Ja, hon är ju inte Gulliga Gullan utan anledning :)

    Jag berättade för dem om dig, fast det har jag ju tidigare också, de "vet" vem du är :)). Jag sa som det var att du har så rolig humor och att jag skulle gärna vilja träffa dig, att din blogg är såååå bra och att det känns som att vi känner varandra trots att det bara är via nätet, men vi har ju "pratat" mycket. En del kallar det bloggvänner, en del mer och en del mindre. Ja, isf är du en mycket bloggvän för mig! :)

    Önskar dig en ny bra arbetsvecka! Fortsätt "pigga" på dig. Vi ses :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise: ♥ Du är för gullig

    Visa kläder på bloggen!???
    Näääääää...När jag var ung hade jag nog modellfigur 180/59. (Var jag nöjd då? Nej det var jag inte. Tyckte att jag var alldeles för smal).

    Vid ungefär 45 gick det åt skogen. Vet ju inte var baken försvann, minns du, men jag tror att den har hamnat på magen. Så det blir ingen dagens outfit i min lilla värld:) Men jag kan ju fota kläderna, fast det har jag inte gjort ännu:)))

    Idag har vi haft fint väder igen med sol och c:a 15 grader. Så skönt! Har varit ute och planterat ner några blommor och tagit in några. Nu kan man inte vara säker på att det är frostfritt så länge till.

    Vad trevligt att du har blivit på bra humör igen hos Gulliga Gullan:) Inte alla människor har den effekten. Tända ljus är ju så mysigt! Speciellt nu på hösten.

    Nu ska jag lägga in ett dagens:)
    Kram.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥