fredag 7 oktober 2011

Snö i norr och snöbär i syd

Hej i sena kvällen! 

Hoppas att ni har haft en fin fredag! Nu är den snart slut och vi är precis hemkomna från en trevlig kväll, med god mat hos goda vänner :))))
I dag är den första dagen sedan jag tog huvudet före i trappen som jag inte har haft huvudvärk! Bara en sån sak!!!!!

Tjoho :)


Mina orkidéer slutar visst aldrig att blomma! Har mest vita och det ploppar upp nya blommor hela tiden! Minns när det var väldigt exklusivt med orkidéer och bara de besuttna hade råd. Nu har jag  tio stycken! Och jag är inte så värst besutten


Idag när jag gick hem från jobbet plockade jag snöbär. De är väldigt dekorativa men jag har aldrig plockat in dem innan, så det ska bli spännande att se hur länge de håller sig fräscha.

Kul om de varade till jul!


Tog kvistar både med och utan blad. Bladen är inte så fina som ni ser. Det är inte hål utan fläckar i dem:)


På köksbänken står en gammal korg


Inuti den ligger det moderna saker som korkar till Eva Solo-karaffer, moderna termoskorkar och ditos till Soda Stream-flaskor. 

Tidigt nittonhundratal möter tidigt tjugohundratal. Lite kul tycker jag och undrar samtidigt över vad som var i den när den en gång var ny:)


I vårt vardagsrum lyser eftermiddagssolen in och dränker Olivträdet som har fått flytta in från balkongen.


IKEA har många bra saker, bla den här hjulförsedda zinkbrickan att ha under stora tunga blommor. Såg förresten att Ikea bygger nytt varuhus i bl.a Umeå och Älmhult!

Umeå - ja! Älmhult - nej!!! Det är ju i Ä-hult allt startade och det är det finaste och mest hemtrevliga Ikeavaruhuset som finns!!!

Vill ha det kvar!!!!!


Önskar er en trevlig morgondag med denna fina kryss som står i vårt vardagsrum där det f.ö händer saker just nu.

Håller på att göra höst med byte av färger och lite annat nytt. Men det får ni se om en vecka, när det är klart:)))  

Ha en bra lördag - veckans näst bästa dag!!!

KRAMAR! ♥

2 kommentarer:

  1. Snöbär....å såna skulle jag vilja ha. Menar du att de kan hålla sig så länge inomhus? Äntligen är du utan huvudvärk! Iaf igår, hoppas att du har varit det idag också och att det fortsätter så. Klart du är besutten! Kanske inte på pengar men annat. Det vet jag bestämt :)

    Hoppas olivträdet klarar sig. Hos oss skulle det inte göra det. Alldeles för mörkt under för lång tid. Och jag har fullt sjå med att försöka ta död på de få blommor jag har :))

    Min hosta är bättre och jag har äntligen fått sova några timmar :) Nu ska jag natta hönor sen sätta mig i soffan. Hoppas du också har haft en bra lördag och inte lika kallt och blåsigt som hos oss.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Hallå Ann-Louise! Vad tråkigt det vore att blogga om inte du fanns där och "pratade" med mig:)
    Tror nog jag hade givit upp då. Eller för resten: vet:)♥

    Det är första året jag har ett olivträd, får se hur det går. Tror inte att det ska bli något problem för "alla andra" klarar dem ju;)

    Nu ska jag lägga ut lite grejor på Blocket. Alltid lika spännande att se om det är säljbart. Därefter ska jag blogga.

    Huvudvärken har lyst med sin frånvaro idag också. Och jag har börjat gapskratta, sjunga och springa :D DET är bra tecken för jag har varit både stillsam o tystlåten ett par-tre veckor nu.

    KRAM!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥