måndag 10 oktober 2011

Den som inte vet sitt eget bästa.

HEJSAN!

Nu är jag alldeles skakis. Har sett första avsnittet av den danska serien "Den som dräper" Fy och usch! Värsta mardrömmen
 - hur ska jag nu kunna sova? 

Man kan verkligen undra hur man är funtad som tittar på sånt?! Det värsta av allt är att jag kommer att se nästa avsnitt också.
Undrar om de inte missade något väsentligt när de röntgade min hjärna efter att jag ramlat i trappen? 

Gick tidigare runt i huset en stund i jakt på objekt att fota. Tog en sväng på andra våningen och hittade detta:)
JA - jag gick försiktigt nedför trappen

BLÅTT
Blått är en vacker färg.
Hos oss finns det ändå bara blått uppe i TV-rummet. Och inne på "stortoan" :) Kanske dags att införa det i något annat rum...


I min pysselhörna ligger denna tomma duk. Ska fylla den med något är det meningen. Något som passar bättre till den neddämpade färgskalan jag numera har i vardagsrummet.


En stor blå flaska med acrylfärg, men den ska jag inte använda:)Blir mer svart/grått/vitt och kanske en liten, liten färgklick. Om jag känner mig rätt - och det gör jag nog:) 


I min björk svävar det nu tre små fåglar som jag fick i present av min svägerska i lördags. Vi fylller år nästan samtidigt så vi uppvaktade varandra:) Roligt tycker jag. Visst är de fina?!


Den här blomman har stått ute i vårt garage hela sommaren. Jag har kanske vattnat den en gång varannan vecka. Nu har den fått flytta in och förmodligen kommer jag att vattna ihjäl den.

NU...

...känner jag plötsligt för att gå upp och påbörja tavlan. Har sovmorgon i morgon, så jag kan följa min naturliga dygnsrytm dvs vara uppe halva natten. Kommer ju ändå inte att kunna sova eftersom jag såg på den där eländiga danskserien:(((

 
Men till er andra: Kram &

♥ GODNATT ♥

4 kommentarer:

  1. Kommer nog bli en jättefin tavla! Känner att det är dags för mig me att måla nåt snart - var längesen nu.. ;)!

    Pusspuss
    /Lisa

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Vi kan måla tillsammans i novembermörkret:) Pussipuss ♥

    SvaraRadera
  3. Vilka himla tur att jag jobbade annars hade jag väl också suttit där i skräck och tittat på det där. Gillar inte. För mycket skräck och ångest. Konstigt att man ska se det ändå.

    Kan du inte visa något som du målat tidigare? :) Fina fåglar i björken, som att ha vår hela vintern.

    Min dotter har en sån blomma i sitt rum men mycket mindre. Vattnar den varje vecka oftast, annars får den så små blad och konstig stam.

    Nej, nu ska jag ut i hemska mörkret, som jag är dörädd för. Sen blir det sängdags, iaf före halv elva. Ska upp före kl 6 imorgon.

    Ha det bra på jobbet imorgon! Vi ses :) Kram

    SvaraRadera
  4. Å, stackars dig som måste upp så tidigt. Jag får sova en hel timme längre, å andra sidan har jag jobbat till 21.30...kanske lite synd om mig också ;)

    Ja, ikväll blir det nog inget inlägg hos mig men vi ses i morgon hoppas jag!

    Jag ska visa tavlan när den är färdig och uppsatt på väggen:) Lovar!

    Hoppas du sover gott och inte har din hosta kvar!♥
    Kram.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥