onsdag 12 oktober 2011

Höst!

HEJ!

En strålande vacker höstdag har passerat och jag tog med mig kameran ut på promenad för att föreviga ett antal färgrika träd i grannskapet.


Lönnen är min klara höstfavorit med sina mångfärgade blad.


Här en lönn som inte riktigt vill acceptera att hösten är här. Fortfarande tät och grön, medan björken verkligen har funnit sig i sitt öde och håller på att ta farväl för i år.


Nere i ankdammen simmar änderna omkring och mår gott i solen.


På marken under eken vid mitt jobb ligger ekollonen i drivor.
Det grå i högra hörnet är remmen från min kamera. 


Vaktmästarna på skolan har tagit in trädgårdsmöblerna som brukar stå här på gräsmattan framför matsalen. En sådan här dag kan man tycka att de har haft lite för bråttom kanske.

Nätterna är dock kalla nu och i morse var det is på bilrutorna.

Nu över till något annat som ligger mig
väldigt varmt om hjärtat:

På fredag kommer Jenny hem med flickorna!

Det är stor skillnad nu på hur ofta jag träffar dem, mot förr då Jenny var mammaledig. Alice har dessutom en massa dagis- (ja, jag kallar det dagis fortfarande) kompisar som fyller år och har födelsedagskalas var och varannan helg.

Men nu är det dags!!! Vi möts i Osby vid tåget och tar sedan bilen till IKEA. Va? var jag där nyss?
Nähä...det är ju en hel vecka sedan snart:)

Så räkna med bilder på barnbarn och inredning efter helgen! Dessutom på resultatet från gårdagens lilla tävling som hittills har 2 deltagare!
Fet vinstchans där;)

Men jag är tacksam för det lilla, kan avslöja att vinsten är ett presentkort. Lätt att skicka:)

Ha en bra dag i morgon!
Kramar!


4 kommentarer:

  1. Hej
    Så härligt vackert!
    älskar dessa vackra höstdagar.
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Hej! Härliga bilder Karin :)

    Ekollon? Nä. Älgbajs. Det ser väl jag :))

    Tänker på dig imorgon, hur glad du blir när de kommer och hur glad du blir när ni far till IKEA ;)

    Önskar dig en toppenfredag och helg!! :)
    Kram från mig som har tanketrängsel.

    SvaraRadera
  3. Sandra: Javisst är hösten härlig! Särskilt sådana här fina, soliga dagar!
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise:
    Hahaha - älgbajs, det finns i många butiker här, (tokiga) tyskar köper det som souvenirer :)))))

    Såg att du var tanketrängd, det gav mig en idé om ett inlägg som kommer om några dagar:)

    Hoppas att din hjärna kopplar av lite i helgen!
    Kram!!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥