torsdag 14 april 2011

Dagarna går...

...och idag har det hunnit bli Onsdag med god marginal.

God kväll!

Nu är det så där sent igen! Har kollat på NCIS som jag gör varje vardag mellan 20-21 och därefter på Grey's som alltid på onsdagar:)

Stressigt värre! Att vara läkare alltså:) Som de i Grey's. Skulle inte klara det tempot! Inte det ansvaret heller...folk kan ju dö! Usch, ja. 
Men fota vill jag! Men min kamera vill inte ta några bilder idag:((( så det får bli några gamla...

I helgen ska jag köpa en ny kamera!! Kan inte hålla på så här längre, får nästan ta slut på ett nyladdat batteri bara genom att (inte) få igång den! 

Så det får bli vad det blir...kanske en till digital...eller en billig variant av systemkamera...?


Det här hjärtat hänger på en väggpelare i vårt vardagsrum. Har inte ens kunnat pricka in det mitt i bild, men det får duga:))

Hjärtan är ju fina även om allt inte är perfekt. Jag har många hjärtan i huset, utplacerade lite varstans. Ska ta och räkna dem någon dag...

Hjärtan för mig är lycka, kärlek och värme. Och det kan man ju aldrig få för mycket av i något hus!

Klickbara bilder tagna runt om i vardagsrummet.

1. Det gamla träbordet o stolarna finns fortfarande med.
2. Änglarna på tavellisten har flyttat in!
3. Hyllan med böckerna på ovanför vår soffa har S gjort.
4. Matgruppen sedd från soffhörnan.


Här i vårt hus ska det snart påskpimpas! Nästa vecka har jag ledigt och då ska mycket bli gjort:)

Det är så mysigt att vara ifred hemma och fixa inför en högtid som innefattar många nära och kära:) Kanske blir det påskmiddag utomhus i år tom:) Det ser rätt lovande ut i början av påskveckan i alla fall:)


Hyllan underifrån. S är duktig, eller hur? :) 


Dessa ljus står för tillfället på soffbordet. Hade ett långt telefonsamtal med min svägerska ikväll och då satt (halvlåg) jag och myste i soffan  i skenet från dem. 

Får ju lov att vara lite restriktiv med elen:)


Här en fin gammal tavelram. Såg faktiskt en precis likadan i en inredningstidning för ett tag sedan och kom då ihåg att jag har en i mina gömmor:)
Kvinnan på bilden var min farmor. Hon tyckte inte om barn. I synnerhet inte barnbarn! Så henne ska jag ersätta med en roligare bild!



Slutar detta (tråkiga) inlägg med en lykta som säkert har varit med innan fast kanske på ett annat ställe:)

Den är köpt på Annorlunda rum i Osby som jag tjatar om så mycket. Jättefin butik! JÄTTETREVLIG ägarinna!

som dessutom är höggravid för tillfället:) Vad nu det har med något att göra...?

Nu ska jag sova. Hoppas bara att jag inte drömmer att jag är gravid nu igen för det händer ibland. I drömmen har man dålig koll på åldern! Hahhaaha!:)

Älskar mina barn, men: Brukar bli väldigt tacksam när jag vaknar, över att det bara var en dröm!

Dröm sött!
KRAM!

4 kommentarer:

  1. snälla... En liten lillebror..?;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha vad du är rolig !! ;) Jag har ju sett på tv att även 60 åriga kvinnor kan få barn. Med ganska mycket hjälp iofs men ändå :))

    SvaraRadera
  3. Såg på klart.se att det ska va 20 grader o sol i glimma i påsk :)! Fast det kan ju ändra sig iof..men man kan ju alltid hoppas ;)!
    Puss puss

    SvaraRadera
  4. Jenny: Hahaha...Du blev ju spådd att få två flickor OCH en pojke:) Du behöver ingen lillebror:) POK

    Ann-Louise: Stackars barn i så fall! Att ha en mormor till mamma:):)

    Lisa: JA det kan bli hur fint som helst!!! MYSIGT Puss

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥