tisdag 19 april 2011

Små blommor

Tränger sig upp ovan jord på alla möjliga och omöjliga ställen. Det är så underbart fint med den blå randen av scillor nedanför stenmuren.

HEJ!

Nu har vi haft två dagar sommar här i Skåne. Och vad har då jag gjort? Solat? Jobbat i trädgården? Nej, jag har städat!!! Inomhus. Har knappt varit utanför ytterdörren. Jo, jag har intagit alla mina måltider utomhus! 

Och hur skönt är inte det!? Typ en tia på en tiogradig skala:)


Scillan är en tuff liten blomma!


Den pressar sig upp mellen stenblocken - ja, halva gräsmattan
(OBS! Överdrift) är också full, men jag tycker att de små kämparna här är värda mer uppmärksamhet!

Vem som helst kan väl växa i en gräsmatta? :)

Hallå!!!Den här bilden är ju felvänd!! Pallen t.h. har blivit stående uppåt väggarna;)

Förra veckan hittade jag mig själv snokande i en liten loppisbutik i grannbyn.
Där nosade jag mig till en fin duk som nu har blivit en kudde och ett överdrag på en stolsits.

 Tack vare en symaskin och en häftpistol, två saker jag skulle ha svårt att klara mig utan:)

Det ingick i städningen på ovanvåningen, där det nu är klininskt rent (Nu överdriver jag igen;)) Sydde även nya gardiner av ett gammalt tyg som min mamma har haft i sina gömmor.

och alla fönster är skinande blanka:):):) skönt!

Såja, nu ser det bättre ut!

I morgon ska jag hinna städa nedre botten på en halv dag. Uppe tog det tre dagar:) 

Fjädrar i en vas tagna uppifrån om någon undrar?

Fina Lisa kom hem i dag och stannar till i morgon bitti, därav det sena inlägget. Ville vara med henne till hon gick och lade sig.

Det är mysigt när alla barnen är hemma samtidigt, men någon gång emellanåt uppskattar jag att ha dem en-och-en. Man hinner umgås mer då:)

I morgon:
Kommer Jenny och småflickorna! Lägtar så efter de små trollen!

NATTI; NATTI!
KRAM!

4 kommentarer:

  1. Även jag har haft det mysigt med min yngsta, E hemma nästan tre dagar!
    Vi har haft mycket kvalitetstid, solat, varit i Krstad, pratat MYCKET...Men det blir tomt när de åker, det kan dröja innan vi ses...
    Och till hösten blir det London för E!!!
    Glad Påsk! Karin! och hela familjen! Kram Maria och A

    SvaraRadera
  2. Tack Maria! Så mysigt det låter med Elin, sol och Kristianstadsutflykt. Har inte varit där på ett tag nu, det är nog dags snart! Det är så fint med alla blomsterstånd på torget och alla små och stora butiker längs gågatan! Glada Påskkramar till dig och A!:)

    SvaraRadera
  3. Är det debut med nya kameran? Hur tycker du att den verkar? :)

    SvaraRadera
  4. Ja det är det! det finns dock väldigt många fler funktioner på denna och jag har ännu så länge kört på autopiloten;) önskar att någon ville läsa manualen (det är så trist!) och sedan visa mig hur allt funkar! :) kör på auto nu till efter Påsken!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥