onsdag 6 april 2011

Gamla stolar blir som nya

Hej!
 Här målas det stolar. Vi har sex stycken av dessa som har stått i garaget. Alla var de rödbruna.

Fattar inte att jag en gång tyckte att de var fina! Eller åtminstone ok.
 De blev stående för x antal år sedan och nu känns de som nya igen! Eller nästan.

Stadiga och bra är de:)


Här har en av dem mellanlandat i en del av hallen som är målad med en färgton som heter Champagne!

Gillas! Färgen alltså;)

Annars är det mest vita väggar här. Utom i två rum där de är gula. Och i sovrummet vågar jag inte tala om vilken färg det är på väggarna.
HU! 

Man sover dock gott  för där är så fult att man bara kan blunda!


  De här stolarna står i vardagsrummet och kommer från S:s barndomshem. Vi har fyra likadana.

Fast med olika svart-vita sitsar.

 

 I morgon kommer mina goa, goa, goa barnbarn hit så det är lite ont om tid, blir ett kort inlägg. Måste gå upp och fixa lite i "deras" rum innan jag går till sängs.

Har bl.a tänkt montera ner och ta bort spjälsängen som ingen av dem någonsin har legat i:) Lämna plats för en hylla till deras sagoböcker...

..som jag ska ta upp (hyllan alltså, inte sagoböckerna) från ett ställe i huset, där det i stället ska stå en byrå, som jag ska ta från ett ställe där det ska stå ett skåp och där det nu står blir det tomt!

Och där ska det bli något helt NYTT! :)))

Förresten:
Undrar hur många som köper spjälsängar helt i onödan?

Jag är en av dem.

Ha en fortsatt bra kväll!

KRAM!

9 kommentarer:

  1. Åh så fina de blir! Vad du är duktig som grejar med sånt, för det är ju både tidskrävande och arbetsamt. Du är duktig på att flytta runt möbler också :)) Ful färg i sovrummet? Ahaaa det är därför jag somnar innan huvudet landat på kudden! För vi har ett gräsligt fult sovrum och då menar jag inte bara väggfärgen...Det är bara jag som skiner upp det hela med min blanka näsa (nattkrämen du vet);) Ha det så gott med dina småtroll! :)

    SvaraRadera
  2. Fattar inte var du får energi ifrån??? Att bara måla, måla, köpa nya grejer och flytta runt grejerna i huset......Beundransvärt! Skicka gärna över lite av den lusten till mig! ;)
    Kram på dig kompis! <3

    SvaraRadera
  3. Den anonyma i förra kommentaren var ju bara jag, Chris, glömde ju att skriva det. ;)

    SvaraRadera
  4. hej Chris, roligt att du lämnar en kommentar ibland! Skickar lite flytta-om-lust till dig i morgon! Var beredd att ta emot;)KRAM!

    SvaraRadera
  5. Ann-Louise! Man kanske ska akta sig för att fräscha upp i sovrummet. En god sömn är mycket värt;)

    SvaraRadera
  6. Hej hopp!
    Jag har hittat var man kan köpa vaxdukar billigt. Vi "pratade" om det en gång men jag hade glömt var man kunde det. Men det är på www.stoffochstil.se Och oj, där finns det massor av annat också! :)

    SvaraRadera
  7. TACK! ska genast gå in o kolla:)

    SvaraRadera
  8. Vad duktig du är!
    Vill du komma och se mitt nya pysselrum?
    I morgon lördag ska jag färga ägg med Matilda på kol, kom du också jag har hittat silkespapper i mina gömmor!
    Stor kram på dig och det sket sig med jobbet i Visseltofta.

    SvaraRadera
  9. NÄÄÄ-vad synd! Jag har Jenny och flickorna här. Vilken tid ska ni färga?

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥