lördag 2 april 2011

Blågult

HALLOJ!

 I kväll är jag ganska trött. Det har varit mycket på jobbet och jag har inte "kommit till" datorn för S har lagt beslag på den och gjort ritningar till sitt jobb - en fredagkväll!!! :/

Himla onödigt - eller hur?!

Om man går uppför vår vita trappa så finns det lite blå saker på en hylla. Dit upp gick jag med mina nymålade ägg, för de passade inte in någon
annanstans;)

Och där passade de som handen i handsken!


Sådana här fina presenter får man om man råkar ha en dotter som jobbar på Cervera!
Inte dumt alls;)

 Tavlan  har jag målat.

SE! Äggen passar tom till det omålade fula taket däruppe!!!
Vi har snedtak och ganska låg takhöjd.



Den här lilla porslinsfiguren är gammal. Och jättesöt, tycker jag. Annars gillar jag inte sån´t, men denna får mig att tänka på min barndom.

Man blir ju lätt lite nostalgisk när man kommer upp lite i ålder...:)



Idag har jag sett den första krokusen blomma. det är ungefär tre veckor senare än det brukar vara. 

De här små snödropparna har Jenny fotat för några veckor sedan med sin I-phone.

Man kan nu se att gräset har börjar växa vid husväggen, speciellt på solsidan. Trots att vi inte har sett solen på ett tag:)

Ingen sensmoral och ingen slutkläm...jag är för trött...vad hör jag nu!?

Sängen ropar på mig!

Natti, natti!

KRAM!

3 kommentarer:

  1. Hej Karin!
    Nu var det längesen jag var inne och läste och OJ vad fint det blev med trappan!
    Alltid lika roligt att kolla din blogg, du har så mycket på gång jämt. :)
    Må så gott!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Kram själv, Malin. Du har oxå en trevlig blogg;)

    SvaraRadera
  3. Hej Karin!
    Förstår att Du är trött..Vi var ganska pigga igår kväll efter det mysiga fikat, men idag är det lite segt, jag tvättar och vattnar blommor, A vilar sej o S spelar X-box...Så glömde jag mitt linne... Men det tar vi nästa gång!
    Kramar Maria//Har inte placerat äggen ännu...

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥