söndag 17 april 2011

Min nya kamera!


HEJ!

Så här ser min nya kamera ut.
Jag har tyvärr inte hunnit lära mig hur allt fungerar ännu. Har städat och rensat hela dagen. Och slängt massor! Har även fotat hur det blev i min pysselhörna, men måste kolla hur man laddar in bilderna på datorn för det är inte på samma sätt som med min gamla

Ja, jag har provat, men jag kan inte hitta dem NÅGONSTANS! De bara försvann innan jag ens hade satt igång kameran :/

SLURP

KLICKA!

 
Men jag gillar kameran, den ser ut att ta fina bilder och så startar den varje gång jag trycker på ON :)

Ska städa ett tag till, sedan ska jag göra ett nytt försök; går det bra så återkommer jag med ett inlägg senare!

Ha en bra söndagskväll!
KRAM


8 kommentarer:

  1. Åh vad jag blir avundsjuk men glad för din skull! :) Kan du berätta för mig hur du tänkte när du skulle välja kamera? Digital el system? och varför? ALLT vill jag veta :)) Jag vill ju också köpa ny kamera men vet ingenting därför är det intressant att höra hur en klok qvinna som du tänkte ;))

    SvaraRadera
  2. Haha KLOK kvinna! Tack! Det har jag aldrig blivit kallad förr:) Mitt krav på kameran var att det skulle vara stort ljusinsläpp så jag kan ta mörkerbilder. Annars är det inte så stor skillnad på olika kameror i samma prisklass. Jag valde den med största zoomen och uppfällbar blixt för att det blir inte så lätt röda ögon och skarpa skuggor då. Och så ville jag ha ett känt märke så det finns folk som kan med att laga den om den går sönder:)

    SvaraRadera
  3. Digital är den förresten - för att det är enklare. Ska man köpa en systemkamera måste man gå på kurs! De här nya har närmat sig system i bildkvalité så det känns inte nödvändigt med en sådan för mig längre. Den är ganska mycket dyrare om man tar samma kvalité som det är på denna. Tar ju bara bilder för att jag tycker det är kul:)

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket ! Se där, jag visste väl att du är klok och hade en tanke med det hela ;))

    SvaraRadera
  5. Hej Karin!
    Tror att det är en sån kamera som jag även har :)

    / Micki, emmas kompis.

    SvaraRadera
  6. Hej Micki!
    Roligt att du tittar in. Jag har mycket kvar att lära om kameran och det är inte så roligt att fota när man inte kan alla finesser. Just nu är det dåligt med tid att läsa in manualen eftersom jag måste städa och baka till Påsken! Kram.

    SvaraRadera
  7. Klart, man får ju hålla sig uppdaterad om sin bästa kompis mamma :) riktigt roligt att läsa :)

    kram

    SvaraRadera
  8. Tack! Ha en fin Påsk! Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥