fredag 8 april 2011

Solens återkomst:)

Idag har det hänt: Solen har hedrat oss med sin närvaro!!!

HEJSAN!

 I morse regnade det. I dag stormade det. Men - i eftermiddags kom solen! Och nu ska den väl ändå stanna över helgen!?

 Jen och flickorna är fortfarande här. Sofia är jätteförkyld och lite grinig. Ville bara bli buren och inte sova middag. Så vi tog bilen och åkte till Osby. Tror inte att vi hann åka mer än 500 m så sov hon. Och Alice:)

Det var bara att lägga ner dem i dubbelvagnen och göra "stan". Skönt någon gång att få vara ifred när man ska kolla runt i affärer. Vi startade med Annorlunda rum.

Där köpte jag  en fin fågelbur till min björk.
Och en sak till. Visar i morgon. Om min kamera vill, för nu har den blivit alldeles konstig. Objektivet stannar ute när jag stänger den. Är nog dags att skaffa en ny:(


  Det gick i alla fall att ta bilder utomhus när vi kom hem från Osby. Så här långt har löven kommit på buskarna utanför köksfönstret. :D



 Ackleja och krokus vid gamla äppelträdet. Marken är helt grå av skal från solrosfrön och annat som fåglarna har kalasat på i vinter.



Ahhhhhhhhhh - MUMS! Fast det dröjer nog ett tag innan skörden...


...för jordgubbsplantorna har bara hunnit så här långt!


Här har jag satt ner fjolårets alla minipåskliljor. De har inte hunnit särskilt långt hos oss. Nere på byn vid en solvägg är de i knopp redan.

De har i alla fall kommit upp och det är jag tacksam över. Satte ner massor på många olika ställen runt huset!

Älskar vårlökarna som blommar så fint när man är som mest mottaglig för fägringen. Mellan snön och ogräset;)


Svarta vinbär ska det bli på dessa buskar i sommar!

Men dessförinnan ska vi ha massor av soliga, roliga dagar! Eftersom jag jobbar på en skola har jag ju ledigt hela sommaren:)))

Nu, mina vänner, ska jag gå och sätta mig vid köksbordet och bläddra i en bunt tidningar tillsammans med Jenny. 

Ha en underbar lördag i morgon! 

KRAMAR!


3 kommentarer:

  1. Vad härligt ni har det! Tack för de fina bilderna :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Svarade med Jennys konto igen:/
    Hej Ann-Luoise! Ja visst är det fint när vårsolen äntligen skiner!? Kul att gå på upptäcksfärd på tomten då och se efter hur långt våren har kommit:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥