torsdag 14 april 2011

Hur fint kan det bli?

HEJ
 Den finaste inredningsdetaljen som finns är väl ändå blommor?

Hur fin är en dukning utan dem? Tänk ett rum helt utan blommor. Tråkigt! Jag tröttnar aldrig på att titta på dem, njuta av deras färger, dofter och former. Som med all annan inredning så tycker jag bäst om vita, rosa och röda blommor! 

Och så himmelsblå förgät-mig-ej förstås... 

Fast just nu är det gula som gäller! På mitt påskbord har jag gula påskliljor. Men se bara på dem! Det finns så många att man kanske glömmer att verkligen titta på dem - hur fint formade är inte de då med sin stora
(s)trut?


Igår köpte jag dessa kvistar i blomsteraffären och redan idag har de börjat slå ut. Är faktiskt inte helt säker på vad det är (glömde fråga) Äppelblommor kanske?



Den här ampeln köpte jag på Ikea och den ska hänga under taket på lekstugan så jag inte slår min arma skalle i den vassa kanten mer. I den får det väl bli en hängväxt...kanske en rosa småblommig hängpetunia?


Björkris är också fint!

Tänk vad mycket man kan hämta ur naturen! Jag gillar när det är enkelt, men i denna ska jag nog sticka in några vita fjädrar till Påsken:)



Och penséer!
De är de blommor man allra först kan sätta ut i krukor! Det är först då man känner att det verkligen är vår på väg.

Fast de storblommiga sorterna förlorar när jag ska köpa - tycker de fina violpenséerna är mycket mer dekorativa!

Och allra finast är de ljust lila och de vita, men dessa duger också:) 

Ja, nu dyker de upp överallt! Och snart är det dags för MASKROSORNA!
"Små solar i gräset"

Nej, om dem tycker jag inte. Där någonstans går gränsen

Ha en fin kväll! KRAM!

4 kommentarer:

  1. Åhhhh, vilken söt ampel!!! Den kommer att bli jättefin vid lekstugan!!
    PUSS

    SvaraRadera
  2. Eller hur! ;) Den är rundad undertill så det finns inga vassa kanter. POK

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Har du köpt ny kamera nu och vad blev det? Lite nyfiken för jag ska också köpa ny. OCH hur i himmelens namn gör du för att få bilderna så där stora? Jag kan inte. :)

    SvaraRadera
  4. Nej, jag har mmin gamla kamera fortfarande, men den tar jättefina bilder. Tyvärr. Har försökt få den lagad men det skulle kosta 900:- och det är deen trots allt inte värd för den har några år på nacken. ska köpa en ny i helgen för jag blir galen på att inte kunna fota när motiven dyker upp. Den stänger helt enkelt av sig och så står det "fel på objekktivet" i rutan. Om och om och om igen!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥