fredag 15 april 2011

Hej soliga fredag!

& HEJ ALLA GLADA fredagsfirare!   

 Eftersom min kamera fortsätter att trilskas så blir det några bilder från förra sommaren som får stå för dagens inlägg.

Här sitter mina små sötnosar i hammocken ute på altanen.
Oj, vad de var små! Tänk så  mycket som händer under ett år när de är i den åldern;)

Alice är så rolig att sitta och prata med nu. Ett exempel:

"Mormor, du är tjock!"
"Vasadu!!?"
"Du är tjock och go" 

Åååhhh...Jag förlät henne omgående! Tjock...nja, ganska - men inte jätte? (Väl?) Men vad bryr sig ett barn om det? Det är ju det som är så härligt med barn: De tycker om en ändå bara för den man är, även om man inte är ung och smal och vacker:) De ser förbi sån't:)

GULLE!

Bilden tagen på midsommarafton 2010 


Här har vi planterat smultron i två stora krukor på altanen så att barnen kan gå och äta själva utan risk för få fästingar på sig.

FÄSTINGAR
URK!
   De förstör delvis sommaren. De är bland det äckligaste jag vet! Borrar in sina äckliga sugsnablar i huden och smittar en med all världens sjukdomar. Jag säger bara: 

HEJJA NORRLAND!

Där kan man springa i högt gräs utan att tänka på dem!

Där kan man ligga på en klippa i solen utan att bekymra sig! 
Där kan man rensa ogräs på knä utan att undersöka hela kroppen i duschen efteråt! Ibland med förstoringsglas för de kan vara ganska små de där små illbattingarna!

Ja, det är en klar fördel med mina födelsetrakter!


Fast i kortklippt gräs kan man ju känna sig rätt trygg - och det är dessutom ganska bekvämt där. Och man kan ju sola på altanen. Eller på en strand. Och duscha vill man ju göra ändå efter ogräsrensning!
Eller strunta i att rensa:)

Detta är en bild på vår badplats som har tre bassänger och ligger väldigt naturskönt vid en mindre sjö nedanför ett litet berg.

  

Sommar, sommar, sommar! Snart är vi där!

KRAMAR!

4 kommentarer:

  1. Den underbara sommaren! Den fina blomman längst ner har jag otur med. Den hinner inte blomma om. Blommar en stund sedan tar det lång tid innan knoppar kommer igen. En nackdel med norrland. En annan nackdel är att även vi i norrland har färstingar så vi är inte förskonade. Tyvärr är de också här om än inte alls lika mycket, gudskelov!!

    SvaraRadera
  2. VA? har de hittat ända ditupp!? De fanns inte där för 20 år sedan när vi flyttade nedåt landet.
    Du frågade innan om stora bilder. När man klickar på dem innan man publicerar inlägget så står det förslah på storlekar i nederkanten på bilden. Jag väljer extra stor på de största bilderna. Så fungerar det på min blogg, men inte på Jennys. Vet inte hur det är på din?

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Jag har ju också blogspot. Borde det inte vara lika för mig då....ska kolla i kväll. Hoppas du har hittat en kamera i dag :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥