måndag 4 april 2011

Dagens middag...

...är avnjuten. Lisa har varit hemma och färgat och klippt mitt hår. Inte alls dumt med en dotter som är frissa! :)  :)

Om en-och-en-halv termin är hon dessutom sj.sköterska. Det kan jag också behöva. Dessutom är hon utbildad bartender...inte heller fel;)

Återstår att se vad hon blir härnäst...vi skulle behöva en elektriker i familjen;)

HEJ!
 

Varje gång Lisa är hemma vill hon ha stekt lax, för hennes sambo är ingen fiskälskare.


Till Laxen drack vi vatten:) Det här är något helt annat:

TRANBÄRSDRYCK

Dricker ett glas var kväll innan jag går o lägger mig. Från början var det bara allmänt hälsosamt, men nu är jag BEROENDE.

Känner snålvattnet rinna till bara för att jag ser bilden:)


 

Dagens växt/blomma är en död alkvist.

Död, därför att jag aldrig ställer kvistar i vatten. De får stå tills de vittrar sönder:) Varje gång jag snuddar vid denna går en liten kvist av, eller så ramlar en kotte...så det är nog snart dags att kasta den nu;)

Det finaste med denna kvist är den lilla ängeln som jag har fått av en mycket god vän, Maria. Den är väl söt!?

Idag har vi faktiskt haft lite sol, inte hela dagen utan glimtvis. Det känns i luften att det är vår och krokusen blommar för fullt. 

Ha en bra dag i morgon och sov gott!
KRAMAR:) 


7 kommentarer:

  1. Men vilken kreativ dotter du har..måste vara underbart:)
    Ängeln är sååå fin!

    Ha de så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Vad gott med lax!!
    Vi ses snart!
    PUSS!!

    SvaraRadera
  3. Tranbärsdryck är farligt beroendeframkallande!!! Jag vet det för nu sitter jag fast i det där tranbärsträsket :))

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det gott! :)Inte helt fel att vara beroende av något som dessutom är nyttigt, ju!

    SvaraRadera
  5. Stekt lax..SÅ GOTT!! Tranbärsdryck har jag inte provat..Funderar på hur många änglar som bor i Ditt hus? Räknade mina, bara 5st..Men ofta finns här några levande oxå..

    Kramar//Maria

    SvaraRadera
  6. Här var det mkt gott :)
    Tja lite vatten till kvistarna e ju inte fel.....
    Håkan

    SvaraRadera
  7. Maria: Har inte räknat dem, men fler än fem är det alldeles säkert:) Kram!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥